19 sierpnia 2014

URPL: Bezpieczeństwo stosowania karwedylolu

Kategoria: Z życia branży

Podczas leczenia karwedylolem bardzo rzadko obserwowano przypadki ciężkich niepożądanych reakcji skórnych, takich jak rumień wielopostaciowy, toksyczne martwicze oddzielanie się naskórka oraz zespół Stevensa-Johnsona.

 

URPL: Bezpieczeństwo stosowania karwedylolu

Karwedylol należy na stałe odstawić u pacjentów, u których wystąpiły ciężkie niepożądane reakcje skórne, które można wiązać ze stosowaniem tego leku.

Rzadkie przyadki ciężki reakcji skórnych
W okresie 24 lat obserwacji od wprowadzenia karwedylolu do obrotu zgłaszano bardzo rzadkie przypadki ciężkich niepożądanych reakcji skórnych przy stosowaniu tego leku. Analiza tych przypadków pozwoliła na identyfikację jednego, opisanego w literaturze, przypadku wystąpienia toksycznego martwiczego oddzielania się naskórka
o przebiegu śmiertelnym, prawdopodobnie powiązanego przyczynowo z leczeniem karwedylolem oraz drugiego przypadku, wystąpienia zespołu Stevensa-Johnsona, którego związek przyczynowo – skutkowy ze stosowaniem karwedylolu uznano za możliwy.

Więcej informacji URPL, WM i PB

Fot. freeimages.com

Tagi: karwedylol, reakcje skórne, zespół Stevensa-Johnsona
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ