Sobota, 3 grudnia 2016 r.

Imieniny: Franciszka, Ksawerego KONTRAST

Partner serwisu:

Bayer popularyzuje naukę

Kategoria: Ciekawostki
03.12.2014

Program edukacyjny „Making Science Make Sense”, realizowany w salonie multimedialnym BayLab, a także jego partnerzy, zostali finalistami najstarszego konkursu popularyzacji nauki w Polsce.

BayLab to multimedialny salon, w  którym firma Bayer - zatrudniająca na całym świecie 14 000 naukowców – dzieli się innowacjami i wiedzą z pasjonatami nauki.

Wyboru finalistów dokonała kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, prezesa Polskiej Akademii Nauk. Do tegorocznej edycji konkursu nadesłano blisko 70 zgłoszeń. Bayer Sp. z o.o. został nominowany w kategorii „Sponsor popularyzacji”. Do ścisłego finału jury zakwalifikowało również dwa współpracujące z BayLabem koła studenckie: Chemiczne Koło Naukowe Flogiston z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckie Koło Naukowe przy I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM.

„Popularyzator Nauki”, organizowany przez serwis „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest najstarszym konkursem, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy. Wyniki tegorocznej, 10. edycji zostaną ogłoszone 8 grudnia.

BayLab podsumowuje 2014

BayLab istnieje od 2012. Kończący się rok przyniósł nowe inicjatywy – świetnie przyjęto „Naukowe Czwartki”: warsztaty popularnonaukowe o formule familijnej. Z największym zainteresowaniem spotkały się zajęcia „Zupa, pompa i odrobina hydrauliki, czyli krew, serce i krążenie” oraz „Co potrafią nasze oczy, gdy są zdrowe i czego nie potrafią, gdy zachorują?”. Przyciągnęły one całe rodziny – rodzice i dziadkowie wraz z dziećmi i wnukami korzystali ze wszystkich atrakcji salonu. Część laboratoryjna salonu pozwala na własnoręczne przeprowadzanie szeregu doświadczeń i pracy ze sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami. W części multimedialnej salonu można obejrzeć filmy popularnonaukowe 3D. Hitem salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami.

– Tu nauki można dotknąć, eksperymentować, poznać fascynujące zjawiska – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Komunikacji w firmie Bayer – Pokazujemy związki nauki z życiem codziennym i to, w jaki sposób zdobycze ludzkiego umysłu mogą wpływać na jakość życia każdego z nas.

Po raz pierwszy zorganizowano również zajęcia w ramach stołecznej akcji „Lato w Mieście”. BayLab, niezmiennie, był miejscem debat na aktualne tematy społeczne: w 2014 roku motywem były badania opinii Polaków nt. poczucia kontroli i wpływu na własne zdrowie.

Na 2015 rok zaplanowano kolejne nowości.

– Chcemy jeszcze bardziej otwierać się na entuzjastów nauki, dlatego przygotowujemy więcej familijnych warsztatów, również w formule mobilnej i plenerowej. Opracowujemy nowe tematy zajęć i kolejne multimedialne pomoce edukacyjne – zapowiada Monika Lechowska.

BayLab działa po patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechniki Warszawskiej i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Dalsze informacje: www.baylab.bayer.com.pl oraz www.facebook.com/BayLabPolska

Źródło i fot.: Bayer
 

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.