Partner serwisu
12 grudnia 2014

Osiągnięcie sukcesu nie jest możliwe bez ponoszenia porażek

Kategoria: Krótko na temat

– Ten rok, podobnie jak ubiegły, był bardzo intensywny dla rozwoju naszej spółki – mówi Maciej Wieczorek, prezes zarządu Celon Pharma S.A.

Osiągnięcie sukcesu nie jest możliwe bez ponoszenia porażek

Sukces 2014

Na pewno za sukces możemy uznać debiut preparatu Salmex na kongresie w Monachium. To jedno z największych medycznych wydarzeń na świecie organizowane przez European Respiratory Society (ERS), które skupia co roku kilkadziesiąt tysięcy lekarzy z ponad 100 krajów. Udział w nim postrzegamy jako sukces głównie dlatego, że Salmex został bardzo dobrze odebrany w międzynarodowym środowisku. To z kolei jest dla nas szczególnie ważne ze względu na planowane w kolejnych latach rejestracje preparatu w innych krajach UE. Po nowym roku Salmex ma być dostępny m.in. na rynku francuskim. Ponadto w 2014 prowadziliśmy też ważne inicjatywy skierowane do pacjentów. Byliśmy partnerem akcji spirometrycznej „Chwytaj każdy oddech”, dzięki której przebadaliśmy ponad 8,5 tys. Polaków pod kątem chorób płuc, takich jak astma czy POChP.

Porażka 2014

Osiągnięcie sukcesu nie jest możliwe bez ponoszenia porażek. Gdy robimy dwa kroki naprzód, konieczne jest czasami zrobienie także jednego kroku w tył – to naturalne działanie związane z rozwojem. W tym roku musieliśmy zrezygnować z kilku projektów badawczych, które w naszej ocenie nie rokowały na przyszłość, po to, by skupić się na badaniach klinicznych leków, co do których skuteczności mamy większą pewność. Badania kliniczne to długotrwały i kosztowny proces. Porażki bywają jego częścią, ale często są też źródłem późniejszych sukcesów, bo dzięki nim odnajdujemy właściwy kierunek działań.

Wyzwania na przyszłość

Cały czas prowadzimy nowe projekty badawcze i poszukujemy możliwości rozwoju nowych produktów specjalistycznych. Najbardziej zaawansowane projekty dotyczą leków onkologicznych, neuropsychiatrycznych i inflamacyjnych. Szacujemy, że na rozpoczęcie badań klinicznych nad 3-4 innowacyjnymi lekami będziemy potrzebowali ok. 150-200 mln zł. Chcemy pozyskać te środki, wychodząc z ofertą do rynku kapitałowego. Jesteśmy na etapie planów dotyczących wprowadzenia spółki Celon Pharma na giełdę w przyszłym roku. Decyzja ta będzie ściśle związana z naszymi planami naukowo-badawczymi. 

Fot. Celon Pharma

 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ