Piątek, 9 grudnia 2016 r.

Imieniny: Wiesława, Leokadii KONTRAST

Partner serwisu:

Nowa kampania: Brzuch Mówi No-Spa

Kategoria: Ciekawostki
13.04.2015

Czy każdego brzuch boli identycznie i z tego samego powodu? Jak radzić sobie z różnymi bólami brzucha? Na te i wiele innych pytań NO-SPA nieustannie poszukuje odpowiedzi. Rozpoczynający się najnowszy projekt „Brzuch mówi: NO-SPA” to szansa na wsłuchanie się w głosy wszystkich tych, których z różnych powodów bolą brzuchy.

Najważniejszym z działań jest uruchomienie People’s Lab – całorocznego forum online wymiany doświadczeń i wiedzy na temat bólów brzucha. NO-SPA to pierwsza i jedyna na rynku farmaceutycznym marka wykorzystująca ten innowacyjny rodzaj badania w Polsce[i].

KAŻDY BRZUCH JEST INNY. CZTERY GRUPY „BÓLOWE” [ii]

W ramach przygotowań do projektu „Brzuch mówi: NO-SPA” analizie zostały poddane wypowiedzi internautów na forach i także te, wyrażone za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Jak wynika z badania, wypowiadający się internauci różnie mówią o bólach brzucha, w różny sposób je definiują i doszukują się różnych jego przyczyn. Na podstawie analizy wieku, płci oraz najczęściej przedstawianych bólów brzucha wyselekcjonowane zostały cztery grupy.

Najwięcej rozmów o bólu brzucha znaleziono na Twitterze, gdzie wśród dyskutujących dominowały nastolatki (15-19 lat), skarżące się przede wszystkim na bóle menstruacyjne (44%). Inaczej było w przypadku starszych kobiet (20-60 lat): na forach internetowych, w szczególności parentingowych (dla rodziców), poruszały one tematy dotyczące ciąży i związanymi z nią dolegliwościami (16%).

Najwięcej, bo 31% kobiet, mówiło o bólach brzucha na tle stresowym i tych wywołanych złą dietą (przejedzenie, spożycie tłustego i niezdrowego posiłku, stres wywołany nadmiarem obowiązków, zarówno w domu, jak i w pracy). Podobnie było w przypadku mężczyzn, którzy.– w odróżnieniu od kobiet – rzadziej uczestniczą w społecznościach internetowych. Gdy młodsi mężczyźni (25-45 lat) poruszali temat bólów brzucha, opisywali je jako wynik niezdrowego stylu życia (stres, zła dieta, alkohol), a starsi (46-60 lat) wspominali o przewlekłych i nawracających dolegliwościach zdrowotnych oraz bólu wywołanym stresem.

POSZERZANIE HORYZONTÓW

Żeby jeszcze lepiej zrozumieć pacjentów i przynosić im ulgę w różnych rodzajach bólu brzucha, NO-SPA zdecydowała się stworzyć innowacyjną platformę wymiany doświadczeń i wiedzy wśród zdefiniowanych czterech grup „bólowych”.

PRZEŁOMOWA PLATFORMA: PEOPLE’S LAB

People’s Lab – narzędzie on-line, pozwalające zgłębić przeświadczenia Polaków na ten temat bólów brzucha, dotrzeć do przyczyn i pokazać szerszy kontekst zagadnienia w różnych grupach wiekowych i bólowych. Platforma zostanie uruchomiona już w marcu. Przez cały 2015 rok NO-SPA[v] będzie szczegółowo analizować i poznawać  wypowiedzi, obserwacje i wskazówki przekazywane przez uczestników badanych on-line.

Do badania zaproszeni zostaną respondenci reprezentujący cztery grupy: kobiety 15-19 lat, kobiety 20-60 lat, mężczyźni 25-45 lat, mężczyźni 46-60 lat[vi]. Samo badanie będzie kompleksowym spojrzeniem na kwestię bólu brzucha. Przedstawi problemy wszystkich 4 grup i stanowić będzie podstawę do dalszej dyskusji z ekspertami-naukowcami na temat różnych bólów brzucha.

 

 

[i] Autorski program MSL Group. Informacja potwierdzona przez autora.

[ii] Social Listening Ból brzucha w dyskusjach internautów, przeprowadzony w okresie Styczeń-Grudzień 2014 na zlecenie marki NO-SPA. Przedmiotem badania są treści opublikowane przez internautów w okresie 01.01.2014 – 31.12.2014 roku, które dotyczyły tematu bólu brzucha w zakresie zdefiniowanych słów kluczowych. Przez słowo kluczowe rozumiemy wyraz lub grupę wyrazów we wszystkich jej odmianach, uwzględniając także używane przez internautów skróty lub popełniane przez nich błędy w pisowni. Wśród słów kluczowych, na podstawie których została zbudowana baza danych, znalazły się m.in. frazy takie jak „ból brzucha”, „bóle brzucha”, „ból menstruacyjny” oraz takie, które wskazywały na to, że internauta doświadcza bólu czyli np. „boli mnie brzuch”, „bolał mnie brzuch” czy „brzuch mnie boli”. W celu poznania dyskusji internautów, wylosowano próbę z zachowaniem struktury płci dla zbioru wypowiedzi, w którym możliwa była identyfikacja płci (rozkład płci w próbie był identyczny, jak wśród wszystkich wypowiedzi) przy założeniu poziomu ufności na poziomie 95%. Zarówno tematyka dyskusji jak i opis konsumentów (4G) bazuje na próbie wylosowanej spośród wypowiedzi, dla których udało się zidentyfikować płeć autora. Badanie w posiadaniu Sanofi-Aventis.

[iii] Kotarski P., Zastosowanie leków rozkurczowych w leczeniu bólów brzucha. Terapia 2014, 2(300), s. 46-48.

[iv] Charakterystyka Produktu Leczniczego z datą 07/2014

[v] Zespół realizujący program People’s Lab (w tym firma Sanofi) wraz z ekspertami, specjalistami z różnych dziedzin medycyny.

[vi] Metodologia badania zostanie przedstawiona wraz z pierwszymi jego wynikami.

Źródło i fot.: informacja prasowa

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.