Partner serwisu
28 sierpnia 2015

Nowe perspektywy dla polskich farmaceutów. Działalność badawczo-rozwojowa w aptekach

Kategoria: Ciekawostki

Farenta Polska, firma wywodząca się z Finlandii rozpoczyna działalność na polskim rynku farmaceutycznym. Podstawowym obszarem działalności firmy jest FARENTA Research, czyli sieć badawcza umożliwiająca prowadzenie innowacyjnych i unikalnych badań dostarczających danych z rzeczywistej praktyki medycznej bezpośrednio od pacjentów.

Nowe perspektywy dla polskich farmaceutów. Działalność badawczo-rozwojowa w aptekach

Przynależność do sieci badawczej FARENTA Research umożliwia udział w badaniach obejmujących szerokie spektrum praktyki medycznej i farmaceutycznej. Do sieci FARENTA Research mogą przystąpić przedsiębiorcy prowadzący apteki, w których będą realizowane badania. Przynależność do sieci badawczej daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat oczekiwań klientów aptek,  zapewniając jednocześnie wymierne korzyści jej członkom. Uczestnicząc w badaniach, apteka zyskuje dostęp do obszernych raportów, które może wykorzystać do rozwoju swoich usług. Raporty dotyczą zarówno konkretnych produktów, jak i zachowań pacjentów w poszczególnych jednostkach chorobowych.

Uważam, że farmaceuta to niezwykle ważny uczestnik całego systemu ochrony zdrowia, dlatego też powinniśmy szukać miejsc, gdzie jego wiedza i potencjał zostaną efektywnie wykorzystane w działaniach wszystkich jednostek opieki zdrowotnej. Potencjał naukowo-badawczy farmaceuty jest olbrzymi – to zaufany profesjonalista opieki zdrowotnej, którego wiedza i doświadczenie zapewniają sprawne pozyskiwanie danych o odpowiedniej jakości – mówi Marcin Balcerzak, Dyrektor Generalny Farenta Polska.

Badania sieci FARENTA Research są konstruowane w taki sposób, aby farmaceuta, który je przeprowadza mógł szybko i efektywnie uzyskać konkretne dane. Badania są opracowywane i prowadzone z poszanowaniem prywatności, bezpieczeństwa, rzetelności naukowej i przepisów prawa. Jedyną inwestycję ze strony apteki stanowi czas, który jest potrzebny na przeprowadzenie badania, ale jednocześnie rekompensowany finansowo. Sieć badawcza FARENTA Research to także nowa forma komunikacji z pacjentami, która jest nie tylko wygodna i opłacalna, ale może się również przyczynić do rozwoju działalności placówki, zapewniając jej zdecydowaną przewagę na rynku.

Przystępując do sieci badawczej FARENTA Research, farmaceuta będzie miał wyjątkową możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat potrzeb i oczekiwań pacjentów. To pozwoli mu lepiej przygotować się do rozmowy z pacjentem i służyć merytorycznym wsparciem ukierunkowanym specjalnie na jego potrzeby i wymagania. Placówki uczestniczące w projekcie otrzymają podsumowanie wyników badań, które będą mogły wykorzystać w celu optymalizacji własnej praktyki i rozwoju usług dla określonych grup pacjentów. Do sieci FARENTA Research mogą przystąpić zarówno indywidualni farmaceuci, jak i przedsiębiorcy prowadzący apteki, w których te badania będą realizowane.

Każdego dnia ponad 20 tysięcy farmaceutów ma kontakt z polskimi pacjentami. Farmaceuci mają olbrzymi potencjał, nie jest on jednak w pełni wykorzystany. Myślę, że farmaceutów można bardziej zaangażować w system opieki medycznej. Wierzę, że oferta, którą przygotowujemy nie tylko pomoże im w rozwoju ich zawodowych możliwości i umiejętności, ale także, w perspektywie długofalowej, pozwoli na rozwój i wzmocnienie polskiego rynku farmaceutycznego – dodaje Marcin Balcerzak, Dyrektor Generalny Farenta Polska.

Firma wstępnie szacuje, że do sieci badawczej przystąpi około 500 placówek. Pierwsze badania przeprowadzone zostaną metodą wywiadów bezpośrednich, gdzie odpowiedzi będą rejestrowane w specjalnie stworzonym systemie komputerowym. Natomiast w przyszłości  wprowadzone zostaną ankiety, które będą wypełniane bezpośrednio przez pacjentów na urządzeniach mobilnych dostarczanych przez Farenta.

W swojej ofercie firma ma także serwis (FARENTA Net), który zapewnia dostęp do codziennie uaktualnianych informacji dotyczących m.in.:

  • zmian dostępności produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz innych produktów,  a także modyfikacji dotyczących rejestracji i refundacji,
  • aktualności pochodzących z samorządu aptekarskiego i urzędów regulujących gospodarkę lekami,
  • informacji od firm farmaceutycznych, dystrybutorów, organizatorów szkoleń,
  • aktualnych kampanii promocyjnych i ofert handlowych.

Farenta oferuje także zdalny serwis informacji medycznej dla farmaceutów i klientów aptek, w którym eksperci z dziedziny farmacji udzielają porad i wskazówek dotyczących stosowania produktów leczniczych i urządzeń medycznych.

Firma Farenta powstała w 2003 roku w Finlandii, gdzie aktualnie pracuje 400 farmaceutów. Badania sieci FARENTA Research prowadzone są w 150 placówkach.

Źródło: informacja prasowa

Więcej www.farenta.com/pl

Fot. www.freeimages.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ