Partner serwisu
09 grudnia 2015

Ziaja jedną z Najmocniejszych Polskich Marek

Kategoria: Kosmetyki

Jaką siłę ma marka i która jest najcenniejsza? Tego można dowiedzieć z najnowszego rankingu. Dziennik „Rzeczpospolita” już po raz 12. opublikował ranking Najcenniejszych Polskich Marek.

Ziaja jedną z Najmocniejszych Polskich Marek

O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w skład, której weszli m.in.: Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Witold Jaworski, członek Zarządu PZU, Dariusz Sapiński, prezes Zarządu, Grupy Mlekovita.

Podobnie, jak w poprzedniej edycji wybrano także zwycięzców rankingu Młoda Marka Sukcesu. Tytuł ten przyznano brandowi „Kurczak Zagrodowy” należącemu do Grupy Drosed. Istniejące od kilku lat przedsiębiorstwo, systematycznie pracowało nad produktami i konsekwentnie budowało wizerunek, który z czasem przełożył się na wzrost wartości marki.

W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Zdobywcy tytułu Najmocniejsza Polska Marka

Słodycze i lody – Wedel

Produkty żywnościowe – Winiary

Napoje bezalkoholowe – Tymbark

Napoje alkoholowe – Tyskie

Odzież i obuwie – Reserved

Produkty niespożywcze – Apart

Kosmetyki i higiena – Ziaja

Media i wydawnictwa – TVN

Telekomunikacja – Play

Handel 
- Komfort

Usługi
 – o2.pl

Finanse – PKO BP

Źródło: Newsrm

Fot. www.freeimages.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ