Piątek, 9 grudnia 2016 r.

Imieniny: Wiesława, Leokadii KONTRAST

Partner serwisu:

Sanofi i Boehringer Ingelheim negocjują w zakresie strategicznej wymiany działalności

Kategoria: Z życia branży
30.12.2015

Sanofi ma pełnić rolę globalnego lidera w obszarze Consumer Healthcare (konsumenckie środki ochrony zdrowia, CHC) a Boehringer Ingelheim zyskać pozycję drugiej co do wielkości firmy w obszarze Animal Health (produktów weterynaryjnych).

15 grudnia b.r. Sanofi i Boehringer Ingelheim (BI) ogłosiły rozpoczęcie negocjacji w sprawie transakcji, której przedmiotem będzie wymiana działalności w obszarze produktów weterynaryjnych Sanofi („Merial”) o wartości 11,4 mld euro oraz działalności  w obszarze konsumenckich środków ochrony zdrowia (CHC) Boehriger Ingelheim o wartości 6,7 mld euro. Transakcja nie obejmuje działalności CHC Boehringer Ingelheim prowadzonej w Chinach. W ramach transakcji, Boehringer Ingelheim dokona wypłaty na rzecz Sanofi w wys. 4,7 mld euro.

W wyniku przeprowadzonej transakcji, Sanofi zyska pozycję czołowego gracza w obszarze działalności CHC z przewidywaną sprzedażą pro forma na poziomie 5,1 mld euro w roku 2015 (e) i udziałem  w globalnym rynku wynoszącym blisko 4.6%1. Szacunkowa wartość sprzedaży Boehringer Ingelheim w obszarze działalności CHC (z wyłączeniem Chin) to około 1,6 mld euro w roku 2015, co stanowi znaczące uzupełnienie sprzedaży Sanofi w obszarze działalności CHC, zarówno w odniesieniu  do produktów jak i regionów geograficznych. Działalność w obszarze CHC Boehringer Ingelheim wzmocni pozycję Sanofi w Niemczech i Japonii oraz rozszerzy obecność Sanofi w kluczowych kategoriach. Sanofi zyska dostęp do marek w segmencie leków przeciwskurczowych, wspomagających pracę przewodu pokarmowego, witamin, minerałów i suplementów oraz leków przeciwbólowych,  a także osiągnie masę krytyczną w segmencie leków na kaszel i przeziębienie. Dzięki znacznemu rozwojowi obszaru działalności CHC Sanofi w Stanach Zjednoczonych, Ameryce i Euroazji firma zyska także pozycję lidera w kilku krajach i/lub w kategoriach kluczowych produktów.

Obszar produktów weterynaryjnych jest atrakcyjny ze względu na innowacyjność, potencjał wzrostu i rentowność. Z połączenia uzupełniających się mocnych stron Merial i Boehringer Ingelheim powstanie drugi co do wielkości gracz na globalnym rynku produktów weterynaryjnych, ze sprzedażą pro forma na poziomie około 3,8 mld euro w roku 2015 (e), zdolny do konkurowania o pozycję lidera  na globalnym rynku. W wyniku połączenia portfeli i platform technologicznych w obszarze produktów przeciwpasożytniczych, farmaceutycznych i szczepionek, firma zdobędzie pozycję w kluczowych segmentach odnotowujących wzrost w branży. Portfele firm są w istotny sposób uzupełniające i stanowią wypadkową wiedzy specjalistycznej Merial w segmencie zwierząt domowych i drobiu  oraz wiedzy specjalistycznej BI w segmencie trzody chlewnej. 

 

– Rozpoczynając wyłączne negocjacje z Boehringer Ingelheim, błyskawicznie podjęliśmy realizację jednego z najważniejszych celów strategii Sanofi 2020, tj. budowania konkurencyjności w obszarach,  w których mamy szansę osiągnąć wiodącą pozycję. Transakcja ta umożliwi Sanofi zdobycie pozycji światowego lidera na atrakcyjnym rynku leków bez recepty oraz zapewni uzupełniający portfel złożony z dobrze znanych marek, co umożliwi tworzenie wartości średniej i długoterminowej – powiedział  dr Olivier Brandicourt dyrektor generalny Sanofi. – Jestem przekonany, że dzięki Boehringer Ingelheim  firma Merial będzie mogła w pełni zaprezentować i rozwijać swój potencjał na atrakcyjnym, choć konkurencyjnym rynku produktów weterynaryjnych.

 

Niemcy staną się najważniejszym ośrodkiem prowadzonej przez Sanofi działalności w obszarze CHC, w szczególności w takich kategoriach jak preparaty stosowane przy dolegliwościach żołądkowojelitowych, leki na kaszel i przeziębienie, w których możliwe będzie wykorzystanie możliwości zespołów Boehringer Ingelheim.

 

– Priorytetem strategicznym Boehringer Ingelheim jest skupienie się na kluczowych obszarach wiedzy specjalistycznej i działalności firmy w skali globalnej, lub w których możliwe jest osiągnięcie globalnej pozycji i ustalenie priorytetów w zakresie możliwości portfela – powiedział prof. dr Andreas Barner, prezes Zarządu Boehringer Ingelheim. – Celem działalności Boehringer Ingelheim w obszarze produktów weterynaryjnych jest dostarczanie nowatorskich i innowacyjnych rozwiązań, z których korzystają zarówno weterynarze jak i właściciele zwierząt. Pojawią się duże możliwości rozwoju naszej wspólnej działalności w obszarze produktów weterynaryjnych i zdobycia pozycji globalnego lidera. Jestem przekonany, że Sanofi, przy wsparciu niezwykle profesjonalnych i zaangażowanych zespołów, umożliwi pełne wykorzystanie potencjału naszej działalności w obszarze CHC.

 

Główne centrum operacyjne działalności Boehringer Ingelheim w obszarze produktów weterynaryjnych zlokalizowane będzie w Lyonie. Firma zobowiąże się utrzymać działalność biznesową, R+D  oraz ośrodki produkcyjne we Francji. Z uwagi na fakt, że rynek amerykański odgrywa istotną rolę  dla działalności firmy Merial, Boehringer Ingelheim zwróci szczególną uwagę na utrzymanie tempa działalności prowadzonej w Stanach Zjednoczonych, jak również na kwestie społeczne i względy dotyczące kwalifikacji i rotacji.

Przewiduje się, że zawarcie ostatecznych umów nastąpi w najbliższych miesiącach, po zakończeniu konsultacji z odpowiednimi podmiotami społecznymi. Obecnie, celem przyświecającym firmom Boehringer Ingelheim i Sanofi, jest zamknięcie potencjalnej transakcji w 4. kw. 2016 r. pod warunkiem uzyskania odpowiednich zezwoleń organów regulacyjnych.  

Sanofi zamierza przeznaczyć część wpływów netto z transakcji na wykup akcji. Biorąc pod uwagę przewidywane wyniki z działalności w obszarze CHC, wykup akcji i potencjalny efekt synergii, oczekuje się, że ogólna transakcja nie będzie miała wpływu na zysk na akcję w roku 2017, a w latach następnych przyczyni się do wzrostu wartości księgowej w czasie.

Źródło: informacja prasowa

Fot. www.photogenica.pl

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.