Piątek, 9 grudnia 2016 r.

Imieniny: Wiesława, Leokadii KONTRAST

Partner serwisu:

J. Toczyski: Wdrożenie nowych standardów relacji ze środowiskiem medycznym dla większej przejrzystości

Kategoria: Krótko na temat
Jerzy Toczyski, prezes zarządu i dyrektor generalny GlaxoSmithKline w Polsce | 25.01.2016

– Rok 2015 był dla GSK okresem, w którym położyliśmy nacisk na działania związane z poprawą przejrzystości w relacjach ze środowiskiem medycznym – mówi Jerzy Toczyski, prezes zarządu i dyrektor generalny GlaxoSmithKline w Polsce.

Wdrożyliśmy ogólnobranżowe postanowienia Kodeksu Przejrzystości, dzięki którym w 2016 roku, podobnie jak inne innowacyjne firmy zrzeszone w INFARMIE, ujawnimy na naszych stronach transfery świadczeń na rzecz przedstawicieli zawodów medycznych i towarzystw naukowych. 

Jako firma chcemy jednak iść krok dalej, by nie dawać postronnym obserwatorom pola do spekulacji co do łączących nas relacji z lekarzami. Dlatego zaprzestaliśmy zatrudniania lekarzy do prowadzenia wykładów oraz sponsorowania ich udziału w konferencjach naukowych. Nasze wsparcie dla organizatorów kongresów medycznych realizujemy tylkopoprzez sponsoring wydarzeń przekazywany na rzecz towarzystw naukowych, a nie indywidualnych lekarzy. Aktywności merytoryczne prowadzimy wyłącznie za pomocą wykwalifikowanych pracowników działu medycznego GSK, posiadających wykształcenie lekarskie. To oni prezentują dane dotyczące naszych leków, starając się posługiwać zrównoważonym, naukowym przekazem, opartym na dostępnych publikacjach i z wykorzystaniem najbardziej aktualnej wiedzy o danym obszarze terapeutycznym.

Wprowadziliśmy również zmiany w sposobie wynagradzania przedstawicieli promujących nasze leki. Zrezygnowaliśmy z oceny ich pracy w oparciu o realizację celów sprzedażowych, co nadal jest standardem w branży farmaceutycznej. Teraz nasi przedstawiciele oceniani są wyłącznie na podstawie posiadanych kompetencji oraz parametrów jakościowych ich pracy.

Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzone przez nas zmiany znacząco odbiegają od obecnych przyzwyczajeń i mogą być odbierane jako radykalne. Wierzymy jednak, że wdrażany przez GSK model relacji z środowiskiem medycznym stanie się w przyszłości standardem dla całej branży.

Wypowiedź pochodzi z artykułu "Odnowa" z numeru 6/2015 czasopisma "Przemysł Farmaceutyczny"

Fot. GSK
 

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.