Piątek, 2 grudnia 2016 r.

Imieniny: Pauliny, Piotra KONTRAST

Partner serwisu:

W fabrykach gra się w Lean Game

Kategoria: Efektywność
04.03.2016

Uczestnicy poczuli jak pracuje się w fabryce, jak poprawia się jej wydajność o kilkadziesiąt procent i jak usprawnia się pracę – to wszystko za sprawą Lean Game, z którą mogły się zmierzyć osoby odwiedzające Targi Jobbing. Gra symulacyjna, na bardzo prostych produktach pokazuje jak działa linia produkcyjna.

Uczestnicy dzielą się na grupy. Wcielą się w rolę organizatorów i uczestników tradycyjnego procesu produkcyjnego: menedżera, klienta czy montera. Muszą podejmować samodzielne decyzje i usprawniające produkcję. – Ma to za zadanie zoptymalizowanie pracy i wyeliminowanie strat produkcyjnych. Grę stosujemy w naszym zakładzie od dość dawna. Celem Lean Game jest nauczenie pracownika dostrzegania strat w procesie produkcji. Dzięki temu może on sam swoją pracę usprawniać – mówi newsrm.tv Jarosław Szcześniak, koordynator Lean Kongsberg Automotive Pruszków.

Uczestnicy gry poznali i poczuli 5S, Kaizen, balans linii oraz inne ważne elementy związane z zarządzaniem procesem. – Lean Game jest jednym z najbardziej elastycznych, dostępnych na rynku narzędzi, pozwalającym w praktyczny sposób zrozumieć filozofię i mechanizmy Lean Manufacturing – dodaje Natalia Kuszwara, specjalista ds. Personalnych Kongsberg Automotive Pruszków.

Gra jest wykorzystywana także w fabrykach. W ten sposób usprawnia się pracę zakładu, a sami pracownicy mają okazję do pokazania dodatkowych umiejętności. – Osoby, które są bardzo zaangażowane są później brane pod uwagę przy rekrutacjach na wyższe stanowiska. Jest to narzędzie, które pozwala sprawdzić jak można poprawić wydajność, zrobić więcej przy mniejszych nakładach – dodaje Jarosław Szcześniak.

Źródło i fot. newsrm.tv

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.