Partner serwisu
17 maja 2016

Umowy z I kwartału pozwolą Pharmenie zwiększyć przychody zagraniczne

Kategoria: Z życia branży

Przychody spółki Pharmena w I kwartale 2016 r. wyniosły 2,7 mln zł. Spadek w stosunku do wyniku sprzed roku to efekt braku akcji promocyjnej w jednej z sieci aptek. Jednak dzięki nowym umowom zawartym w tym okresie, oraz rozszerzeniu obecnych partnerstw, Pharmena może liczyć na wzrost sprzedaży zagranicznej w kolejnych kwartałach.

Umowy z I kwartału pozwolą Pharmenie zwiększyć przychody zagraniczne

- Bardzo liczymy na wzrost przychodów zagranicznych, w tym na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Będzie to możliwe dzięki porozumieniom zawartym w I kwartale. W tym okresie nasze przychody w Polsce spadły, co jest efektem tego, że nie powtórzyliśmy jednej z dużych akcji promocyjnych sprzed roku. Pracujemy zarówno nad innymi akcjami promocyjnymi, ale przede wszystkim taką dywersyfikacją sprzedaży, która zmniejszy naszą zależność od poszczególnych partnerów handlowych  – powiedział Konrad Palka, prezes Pharmena S.A.

Pharmena z sukcesem realizuje strategię rozwoju na rynkach zagranicznych. Efektywna współpraca, wysoka jakość oraz różnorodność oferty produktowej firmy skutkowały rozszerzeniem współpracy z dotychczasowymi klientami w I kwartale. Wzrost sprzedaży ma obejmować rynki: Arabii Saudyjskiej, Kataru, Bahrajnu oraz chiński i tajwański. Pharmena zakłada dalszy, konsekwentny rozwój eksportu oraz pracuje nad wejściem na nowe rynki.

W I kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży z głównej działalności wyniosły 2,7 mln zł w porównaniu do 4,3 mln zł w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej oraz zysk netto kształtowały się na zbliżonym poziomie i wyniosły 0,2 mln zł (wobec 1,1 mln zł). Raportowane wyniki jednostkowe są głównie rezultatem niższej sprzedaży produktów z linii Dermena do jednej z wiodącej sieci aptek. Sprzedaż do tej sieci w ubiegłym roku miała charakter dużej akcji promocyjnej, która istotnie wpłynęła na przychody I kwartału 2015 r.

Na poziomie Grupy, w I kwartale 2016 r. zanotowano skonsolidowaną stratę w wysokości 1,4 mln zł. Ujemna rentowność skonsolidowanych wyników Pharmeny jest skutkiem poniesienia kosztów związanych z prowadzeniem badań II fazy nad lekiem przeciwmiażdżycowym oraz działań w zakresie wdrożenia na rynek innowacyjnego suplementu diety OTC.

Projekt badawczy obejmujący II fazę prowadzony był w celu ustalenia efektywnej dawki leku przeciwmiażdżycowego oraz potwierdzenia braku działań niepożądanych. Badania odbywały się w kilkudziesięciu ośrodkach badawczych na terenie Stanów Zjednoczonych. Podczas badań kontrolowane były m.in. kluczowe parametry profilu lipidowego, stanu zapalnego oraz parametry związane z bezpieczeństwem preparatu. W kwietniu br. Pharmena otrzymała raport podsumowujący wyniki badań, z którego wynika iż ma możliwość ubiegania się o ochronę patentową w nowych obszarach. Decyzją Zarządu wyniki badań zostaną upublicznione po złożeniu przez Spółkę stosownych zgłoszeń patentowych.

Równocześnie spółka prowadzi działania w zakresie wdrożenia na rynek suplementu diety mającego zastosowanie w profilaktyce miażdżycy. Projekt został skierowany do Komisji Europejskiej, która zgłosiła swoje uwagi wobec wprowadzenia do obrotu składnika nowej żywności. Miesiąc temu Pharmena przesłała do KE odpowiedzi, które w sposób wyczerpujący odnoszą się do wszystkich podnoszonych kwestii i komentarzy.

Kluczowe pojęcia:

1-MNA – naturalna cząsteczka 1-MNA (1-metylonikotynamid) jest niebadanym wcześniej endogennym metabolitem  nikotynamidu, która wykazuje szerokie działanie przeciwzapalne, przeciwmiażdżycowe oraz posiada zdolności do stymulowania endogennej prostacykliny (PGI2).

O PHARMENA S.A.

Pharmena S.A. – publiczna spółka biotechnologiczna, głównym obszarem działalności której jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty w obszarach dotyczących prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i wdrożeniu na rynek innowacyjnego suplementu diety stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy.

W latach 2012-2014 Pharmena S.A. wprowadziła do sprzedaży 9 nowych produktów, których udział w sprzedaży ogółem w 2014 roku stanowi 25%. w latach 2015-2018 Spółka zamierza wprowadzić ponad 50 nowych dermokosmetyków, docierając do nowych grup odbiorców, z czego 15 nowych produktów powinny być wprowadzone już w I półroczu 2015 r. Równocześnie Spółka prowadzi prace rozwojowe nad kolejnymi 17 produktami, które powinny zostać wprowadzone na rynek na przełomie 2015/2016 roku. W ocenie Zarządu rozszerzenie oferty powinno skutkować istotnym zwiększeniem przychodów Spółki w najbliższych kilku latach.

Spółka od 2008 r. notowana jest na rynku NewConnect.

Więcej informacji: www.pharmena.pl

Źródło: informacja prasowa

Fot. freeimages.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ