Partner serwisu
22 czerwca 2016

Wiceprezes NRA: reklama wprowadzająca pacjenta w błąd musi zniknąć

Kategoria: Z życia branży

17 czerwca br. w Ministerstwie Zdrowia odbyło się pierwsze spotkanie zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. W jego pracach uczestniczył Michał Byliniak – wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Wiceprezes NRA: reklama wprowadzająca pacjenta w błąd musi zniknąć

Zespół składa się z przedstawicieli:

  • Ministerstwa Zdrowia,
  • Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  • Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych,
  • Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego,
  • Głównego Inspektoratu Sanitarnego,
  • Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji,
  • Naczelnej Rady Aptekarskiej,
  • Naczelnej Rady Lekarskiej
  • Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.

Zadaniem zespołu, któremu przewodniczy wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda, jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości.

- Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści, konieczne są jednak zmiany w przepisach, które chroniłyby pacjenta przed reklamą wprowadzającą go w błąd. Powinniśmy wspólnie wypracować rozwiązania, które skutecznie ograniczą zabiegi marketingowe zacierające różnicę pomiędzy lekiem, a suplementem diety lub jego pochodną – powiedział Michał Byliniak, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Michał Byliniak zwrócił również uwagę na niepokojące sygnały pojawiające się ostatnio w przestrzeni publicznej, które sugerują chęć powrotu do rozmów na temat złagodzenia zakazu reklamy aptek.

- Według nas apteka powinna być przede wszystkim placówką ochrony zdrowia, a nie punktem dystrybucji produktów leczniczych, bijącym kolejne rekordy sprzedażowe, dlatego  jesteśmy za utrzymaniem zakazu reklamy aptek. Cieszę się, że nasza wizja jest spójna z wizją prezentowaną przez ministerstwo – podsumował wiceprezes NRA.

Zespół zakończy swoją działalność po zrealizowaniu zadania oraz przedstawieniu ministrowi zdrowia szczegółowego raportu. Planowany termin zakończenia prac zespołu przypada na 1 września br.

Źródło: informacja prasowa NRA

Fot. freeimages.com

Tagi: Krzysztof Łanda, Michał Byliniak, reklama leków i suplementów diety, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ