Niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Imieniny: Barbary, Jana KONTRAST

Partner serwisu:

Czy warto, by leki dostępne bez recepty były obecne na Facebooku?

Kategoria: Z życia branży
26.07.2016

White Paper Agency – agencja strategiczna wyspecjalizowana w prowadzeniu komunikacji podmiotów z branży farmaceutycznej – przeanalizowała 51 leków OTC i sprawdziła, jak marki farmaceutyczne radzą sobie z działaniami na Facebooku.

Po analizie obecności leków OTC* na Facebooku, White Paper Agency prezentuje dekalog dobrych praktyk dotyczących tego, jak warto prowadzić komunikację na fanpage’ach w najpopularniejszym kanale społecznościowym w Polsce.

1. Lepiej twórz fanpage z myślą o grupie docelowej, a nie o produkcie.

Zastanów się, czym interesuje się Twoja grupa docelowa i publikuj informacje, których szuka. Nie musisz prowadzić fanpage’a produktu. Możesz prowadzić fanpege’a z poradami zdrowotnymi z danej dziedziny, na którym Twój produkt będzie częstym gościem. Takie zbiorcze fanpage’e wypadają znacznie lepiej i pozwalają na większą kreatywność – tłumaczy Jarosław Sosiński z White Paper Agency.

2. Jeśli prowadzisz fanpage dla konkretnego leku, buduj go wokół realnych potrzeb konsumentów, nie wokół produktu.

3. Prowadź serwis contentowy lub współtwórz go z mocnym partnerem medialnym.

4. Pisz o tym, co jest ważne dla użytkowników Facebooka.

5. Pisz o tym, co jest przydatne dla użytkowników Facebooka.

Dziel się wiedzą i umieszczaj praktyczne porady.

6. Publikuj cytaty.

Dobrze dobrane do grupy fanówzapewniają i polubienia i udostępnienia. Ważne, by nie przesadzać z częstotliwością ich publikacji.

7. Nie oczekuj cudów.

Nawet jeśli działasz konsekwentnie, nie robisz literówek i nie zanudzasz, nie spodziewaj się spektakularnych efektów. Im większy fanpage, tym mniej zaangażowanych fanów. Średnia w kategorii Zdrowie to 3 proc. zaangażowanych fanów**.

8. Bądź zabawny, ale nie za wszelką cenę.

Warto prześledzić, jakie posty w ostatnich miesiącach cieszyły się największą popularnością wśród fanów i odpowiadając na ich upodobania przygotować kolejne posty.

9. Eksperymentuj z reklamą na Facebooku.

Około 25-30 proc. całego ruchu pochodzi z reklamy płatnej. Nie zaniedbuj tego źródła ruchu – bez reklam łatwo zniknąć z tablic fanów.

10. Naprawdę dbaj o jakość postów – merytoryczną i wizualną.

Nie rób literówek, błędów stylistycznych. Dopracuj posty pod względem wizualnym. Atrakcyjna grafika zawsze przyciąga odbiorców.

 

–  Markom –  nie tylko farmaceutycznym –  coraz trudniej zaistnieć na Facebooku. Facebook, podobnie jak Google, chce dostarczać swoim użytkownikom najlepiej dopasowanych treści, dlatego stale zmienia swój algorytm – tłumaczy Jarosław Sosiński z White Paper Agency.

 

–  Algorytm wymusza na markach prowadzenie kampanii reklamowych. Te, które nie nadążają za zmianami i traktują Facebooka jak szeroko zasięgową tubę do głoszenia banałów, bez pomysłu i strategii, mają ciężko. W olbrzymim szumie reklamowym, bez stosowania powyższych zasad, nie uda się utrzymać zaangażowania użytkowników. Jednak przed tymi firmami, które zdają sobie sprawę, że czasy prowadzenia darmowych działań na Facebooku dla komercyjnych marek minęły, otwierają się gigantyczne możliwości targetowania i dotarcia do najbardziej wyszukanych grup celowych – komentuje Sosiński.

Źródło: informacja prasowa

Fot. freeimages.com

 

*Zakres analizy:

White Paper Agency przeprowadziła analizę w dniach 24-27 kwietnia 2016. Sprawdziła obecność 19 leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych (Acenol, Aleve, APAP, Dexak, Efferalgan, Etopiryna, Ibufen dla dzieci, IBUM, Ibupar, Ibuprom, Ifenin, Kopiryna, Metafen, Migea, Naproxen, Nurofen, Opokan, Panadol/Panadol Femina, Polopiryna), 19 leków na przeziębienie i grypę (Ascalcin Plus, Aspirin, Aspirin C, Aspirin Effect, Aspiryna, Choligrip, Coldrex, Effelargan, Etopiryna, Fervex, FluControl, Gripex, Grypostop, Metafen, Polopiryna, Scorbolamid, Sebidin, Tamiflu, Upsarin) oraz 13 leków na ból gardła (Agardin, Chlorchinaldin, Cholinex, Isla, Halset, Herbitussin, Neo-angin, Neo-gardin, Septolux, Strepsils, Tantum Verde, Trachisan, Tymianek Podbiał). Szukała też informacji o istnieniu fanpage na stronach WWW producentów, dzięki czemu udało się odkryć kilka zbiorczych fanpage’y dotyczących tematyki zdrowotnej.

**źródło Sotrender, Fanpage trends marzec 2016

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.