05 lipca 2017

Walmark - decyzja UOKiK

Kategoria: Z życia branży

Postępowanie przeciwko producentowi suplementów - Walmark w Sosnowcu - zostało wszczęte w kwietniu 2016 r. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus. Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom. Mogą o tym świadczyć sformułowania, np.: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie”; „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”.

Walmark - decyzja UOKiK

Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Walmark przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej. Szczegóły zobowiązania można znaleźć w decyzji na stronie UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje reklamy suplementów diety. W toku są trzy postępowania: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma). Ponadto, na początku 2017 r. UOKIK wydał decyzję ws. Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.

 

Źródło: uokik.gov.pl

Fot.: 123rf.com

Tagi: Pneumolan, Pneumolan Plus, reklamy , suplementy, Walmark
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ