Partner serwisu
14 lutego 2018

Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców w telewizji

Kategoria: Z życia branży

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Co ciekawe ranking zamyka również firma z tego samego sektora – GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile oraz Orange S.A., do zestawienia dołączył inny telekom – Polkomtel S.A.

Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców w telewizji

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-procentowy udział w TOP 10 oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41%)

Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 rok, wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna – Polkomtel S.A. (+49%) – nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.

Nowy gracz na rynku reklam

Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22%, co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Warto zwrócić uwagę na trend zmniejszającej się różnicy pomiędzy GRP Aflofarmu, a GRP pozostałych firm. W 2015 roku przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 roku było to ponad 100%, natomiast w tym jest to około 92%

– mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble. Większość reklamodawców w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku nie zmieniło swojej pozycji. Jedynie Procter & Gamble przesunął się w rankingu o jedną pozycję w górę, spychając przedstawiciela sektora handlowego - Lidla na 7 miejsce

dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku z zestawienia najaktywniejszych reklamodawców w telewizji wypadły dwie marki operatorów komórkowych

Orange i T-Mobile. Należy zauważyć, że marka T-mobile nie znalazła się już w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku. Miejsce Orange i T-mobile zajął branżowy konkurent – Polkomtel. Gdyby potraktować Polkomtela i Polsat łącznie ich pozycja w rankingu wyglądałaby jeszcze bardziej imponująco, bo zajmowali by czwartą pozycję

wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 punkt procentowy). Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3% na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4%. Jest to na pewno pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku prawie 4%. Tuż za rankingiem (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności rdr zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie 2-krotnie (+95%), także w kolejnym zestawianiu dominacja kategorii farmaceutycznej może być jeszcze bardziej widoczna

podsumowuje.

W porównaniu zestawienia za pierwsze półrocze 2017 roku w rankingu obejmującym cały rok zabrakło firmy PepsiCo, która wówczas zajmowała ostatnie miejsce, a obecnie znalazła się poza TOP 10, na pozycji trzynastej.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ