Niedziela, 28 maja 2017 r.

Imieniny: Justyny, Jaromira KONTRAST

Partner serwisu:

Prawo

Lista bezpłatnych leków dla seniorów. Na jakich zasadach trafiają na nią produkty?

Tomasz Jan Siemiński, adwokat; Aleksander Zarzeka, prawnik; Czyżewscy Kancelaria Adwokacka | 26-05-2017

Od 1 września 2016 roku osobom, które ukończyły 75 rok życia przysługuje dostęp do bezpłatnych leków, wyrobów medycznych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Osoby te będą mogły otrzymać bezpłatnie tylko te produkty, które znajdą się na wykazie ogłaszanym przez Ministra Zdrowia. Dotychczasowe wykazy obejmują głównie leki stosowane w chorobach charakterystycznych dla wieku beneficjentów programu 75+. Przeważają więc leki na nadciśnienie, cukrzycę czy inne schorzenia przewlekłe.

czytaj dalej

Tabletka ellaOne, czyli pigułka "dzień po", to jeden z najczęściej poszukiwanych produktów na GdziePoLek.pl. Preparat ten jest aktualnie dostępny bez recepty, lecz w Sejmie trwają prace nad tym, aby ellaOne była wydawana tylko z przepisu lekarza. Jednym z głównych argumentów za tą zmianą jest ryzyko nadużywania tego środka przez Polki, które mają stosować go regularnie, a nie tylko w sytuacji awaryjnej, do której jest przeznaczony.

czytaj dalej

21 kwietnia br. Senat RP ukończył pracę nad ustawą Prawo farmaceutyczne. Ustawa została skierowana do podpisu Prezydenta RP. Biuro Analiz Prasowych wydało skrót z opinii prawnej z dnia 9 stycznia 2017 r. o projekcie ustawy o zmianie ustawy Prawo farmaceutyczne (druk sejmowy nr 1126).  

czytaj dalej

21 kwietnia  br. Senat RP zakończył prace nad ustawą Prawo farmaceutyczne.Senatorowie utrzymali zapisy dotyczące tzw. zasady „Apteka dla Aptekarza”, zachowano także kryteria geograficzno-demograficznych przy otwieraniu nowych aptek. Regulacja zostanie teraz skierowana do podpisu Prezydenta RP.

czytaj dalej

Zasady prowadzenia łącznej reklamy leków z innymi produktami

mec. Tomasz Jan Siemiński, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka | 24-04-2017

Firmy farmaceutyczne w swoim portfolio posiadają nie tylko leki. Często zajmują się także produkcją i dystrybucją tzw. produktów z pogranicza, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne lub kosmetyki. Co więcej zdarza się, że produkty należące do różnych kategorii (np. lek i suplement diety), są sprzedawane pod wspólną marką parasolową. Okoliczności te powodują, że dla firm farmaceutycznych atrakcyjnym rozwiązaniem staje się prowadzenie wspólnych kampanii reklamowych dla leków i innych kategorii produktów.  

czytaj dalej

21-22.06.2017. w Hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się spotkanie biznesowe dla branży farmaceutycznej, dla prawników i marketingowców. Promowanie leków wymaga stałej współpracy obu tych działów, stąd pomysł mityngu. Spotkanie organizuje BMS Polska.

czytaj dalej

Reklama kilku leków w jednym spocie

adw. Paweł Gutowski, Czyżewscy kancelaria adwokacka | 27-03-2017

Łączne prezentowanie kilku produktów leczniczych w ramach jednego przekazu reklamowego stanowi coraz częstszą praktykę rynkową. Producenci informują w ten sposób np. o różnych postaciach farmaceutycznych leków zawierających tę samą substancję czynną lub o dostępności alternatywnych wersji smakowych danego produktu (w przypadku tabletek od bólu gardła). Na co należy zwrócić szczególną uwagę tworząc łączną reklamę kilku leków kierowaną do publicznej wiadomości w formie spotów telewizyjnych lub radiowych?

czytaj dalej

9 marca  br. w Sejmie RP odbyła się dyskusja nad poselskim projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo farmaceutyczne (druki nr 1126 i 1222). Debatę zakończyło głosowanie podczas którego Posłowie odrzucili sprawozdanie Nadzwyczajnej Komisji ds. Deregulacji rekomendujące odrzucenie projektu. Tym samym projekt został skierowany do dalszych prac legislacyjnych w tej Komisji.

czytaj dalej

Parlament Europejski przyjął w czwartek rezolucję, w której wezwał Komisję Europejską i Radę UE m.in. do wzmocnienia pozycji negocjacyjnej państw członkowskich tak, żeby mogły one ustalać z koncernami farmaceutycznymi korzystniejsze ceny leków w Unii.

czytaj dalej

Wykorzystywanie logo portali społecznościowych w działalności firm farmaceutycznych

adw. Tomasz Jan Siemiński, apl. adw. Maciej Jamiołkowski, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka | 28-02-2017

Dynamiczny rozwój social mediów, w tym portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, YouTube, czy LinkedIn, doprowadził do zmian strategii marketingowych przedsiębiorstw – w szczególności zaś tych, które kładą duży nacisk na bezpośrednią komunikację z klientami oraz partnerami biznesowymi.

czytaj dalej

Reklamy suplementów diety błędnie sugerują, że te produkty leczą i są remedium na liczne dolegliwości. Producenci, aby zachęcić konsumentów, nie powinni wykorzystywać wizerunku farmaceuty czy pedagoga szkolnego. To niektóre zastrzeżenia UOKIK do reklam suplementów diety. Urząd wszczął kolejne postępowania dotyczące tych środków spożywczych. Na spotkaniu z branżą przestawił swoje działania.

czytaj dalej

Poselski projekt zmian w prawie farmaceutycznym, który zakłada uporządkowanie rynku oraz ograniczenie istniejących patologii, od dawna cieszy się poparciem ze strony samorządów: aptekarskiego, pielęgniarek i położnych oraz diagnostów laboratoryjnych. Zmiany w prawie popierają też młodzi farmaceuci z Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji. Teraz do grona jego zwolenników dołączyli także przedstawiciele samorządu lekarskiego. Tym samym projekt uzyskał szerokie poparcie ze strony kluczowych organizacji, skupiających w sumie ponad 0,5 miliona osób reprezentujących  tzw. „biały personel”.

czytaj dalej

3 2 1

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.