Wtorek, 6 grudnia 2016 r.

Imieniny: Mikołaja, Emiliana KONTRAST

Partner serwisu:

Magazyn

5Schodów do sukcesu

mgr inż. Justyna Urbańska, specjalista ds. transferu i walidacji | 12-02-2015

Metoda 5S jest prosta, nie wymaga dużych nakładów finansowych, a jej wdrożenie nie jest zbyt czasochłonne i skomplikowane. Daje ona szereg wymiernych korzyści, m.in. podniesienie wydajności pracy poprzez lepszą organizację stanowiska.

czytaj dalej

GMP halal

Elżbieta Bińczycka | 12-02-2015

Głównym celem GMP dotyczącym farmaceutyków halal, czyli zgodnych z założeniami islamu, jest unikanie zanieczyszczeń krzyżowych, narzędzi, sprzętu, materiałów i jakichkolwiek składników, które nie są halal lub są najs. Co to oznacza w praktyce?

czytaj dalej

Zmiany, zmiany, zmiany…

Anna Ryszczuk | 12-02-2015

Stworzenie przewodnika Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, zmiany w przewodniku Dobrej Praktyki Wytwarzania oraz nowe wytyczne dotyczące pozwolenia na dopuszczenie do obrotu – to jedne z głównych zmian dla uczestników rynku farmaceutycznego.

czytaj dalej

TOP TRENDY

Łukasz Sławatyniec, Deloitte Legal | 09-02-2015

Reformy systemu ochrony zdrowia, potrzeba innowacyjności, konieczność przestrzegania zaostrzających się regulacji i przepisów oraz proces konsolidacji i globalizacji światowych rynków – to cztery główne wyzwania, z którymi będzie musiał zmierzyć się sektor farmaceutyczny i biotechnologiczny.

czytaj dalej

Zioła od ręki

Jacek Czarnocki | 04-02-2015

Ustawa refundacyjna, mimo że dotyczy leków Rx, wpłynęła również na segment produktów OTC. Pacjenci coraz częściej udają się do apteki nie po to, żeby zrealizować receptę, a po to żeby dostać „coś od ręki”. Ponad 28% takiej sprzedaży stanowią leki roślinne.

czytaj dalej

Rzeczywistość po liftingu

Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA | 03-02-2015

Wzrost barier w dostępie do leków dla pacjentów oraz spadek rentowności podmiotów działających na rynku farmaceutycznym – to społeczne i ekonomiczne skutki dwóch lat funkcjonowania ustawy o refundacji leków.

czytaj dalej

By nie wpaść w reklamowy kanał

Piotr Bieńko | 29-01-2015

W 2013 roku Polacy kupili prawie 1,2 mln opakowań leków  – w UE wyprzedzili nas tylko mieszkańcy Francji, Grecji i Włoch (według IMS Health). Szczególnie chętnie sięgamy po preparaty bez recepty, a zwłaszcza po suplementy diety. W 2013 roku wydaliśmy na te produkty 3 mld złotych (według IMS Health). Łatwość dostępu i intensywna reklama w mediach to jedne z czynników, które wpływają na tak dużą sprzedaż w tej kategorii.

czytaj dalej

Zioła od ręki

Jacek Czarnocki, IMS Health | 28-01-2015

Ustawa refundacyjna, mimo że dotyczy leków Rx, wpłynęła również na segment produktów OTC. Pacjenci coraz częściej udają się do apteki nie po to, żeby zrealizować receptę, a po to żeby dostać „coś od ręki”. Ponad 28% takiej sprzedaży stanowią leki roślinne.

czytaj dalej

Generyki vs. innowacje

Małgorzata Kuskowska | 21-01-2015

Rynek leków innowacyjnych stracił wartościowo na wejściu ustawy refundacyjnej w 2012 r. znaczenie bardziej niż segment leków generycznych, ale perspektywy dla rozwoju leków innowacyjnych są nieco korzystniejsze niż dla segmentu generyków.

czytaj dalej

Suplementy w sieci

| 15-01-2015

13 grudnia 2014 r. w życie wchodzą zmiany w zakresie zasad informowania konsumentów o żywności –  dotyczą one również suplementów diety. Jednym z nowych wymogów jest regulacja kwestii sprzedaży na odległość, w tym także w przypadku aptek internetowych.

czytaj dalej

Profilatyka czy leczenie?

Patrycja Misterek, Przemysław Płonka | 14-01-2015

Świadomość społeczeństwa odnośnie zdrowego trybu życia, uprawiania sportu oraz prawidłowej diety stale rośnie. Czy nowe potrzeby klientów – potencjalnych pacjentów – zmienią strategię rozwoju producentów leków w najbliższej przyszłości? O wypowiedź na ten temat poprosiliśmy przedstawicieli firm farmaceutycznych podczas debaty na Konferencji Przemysł Farmaceutyczny 2014, a ich zdanie poddaliśmy ocenie 200 siedzących na sali przedstawicieli branży (przy użyciu systemu głosowania).

czytaj dalej

Na wozie choć pod wozem

Piotr Kula, PharmaExpert | 13-01-2015

W 2012 roku rynek farmaceutyczny odnotował spadek, aby w zeszłym roku pobić rekord sprzedaży z 2011 roku. Pozytywne zmiany nie zawsze jednak wiążą się z poprawą rentowności graczy rynkowych.

czytaj dalej

13 12 11

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.