Wtorek, 25 lipca 2017 r.

Imieniny: Jakuba, Krzysztofa KONTRAST

pf_2017
Partner serwisu:

Magazyn

Nie ryzykować ryzykiem

Anna Kwiatkowska | 18-02-2016

Ryzyko wytworzenia leku o nieodpowiedniej jakości istnieje i jest niestety nieodłączonym elementem procesu produkcji. Wytwórca może jednak podjąć odpowiednie kroki, by potencjalne zagrożenie nie przerodziło się w rzeczywisty problem, i zagwarantować oczekiwaną, wysoką jakość leku.  

czytaj dalej

DanoNOWE inspiracje

Kamil Ruszczyk, Paweł Krokocki, Danone Sp. z o.o. | 08-02-2016

Przemysł farmaceutyczny coraz częściej szuka inspiracji w innych branżach. W zakresie efektywności wytwarzania mógłby ją znaleźć w fi rmie Danone, która kilka lat temu w działach operacyjnych wdrożyła system codziennego zarządzania efektywnością o nazwie FDS (Factory Driving System) oraz system drobnych usprawnień typu kaizen.  

czytaj dalej

Nie tylko dla automotive

Andrzej Bury, Pilkington Automotive Poland | 08-02-2016

Od 2012 roku w sandomierskim zakładzie jednego z największych producentów szkła na świecie zaczęto wprowadzać World Class Manufacturing. Wyniki osiągnięte po tym czasie są więcej niż zadowalające, co może stanowić potwierdzenie dla firm farmaceutycznych, że filozofi a ta sprawdza się nie tylko w automotive.  

czytaj dalej

– Dziś żywność ma dawać przyjemność, musi być wygodna do spożycia i zdrowa. Coraz częściej napoje, przekąski mają więc dodatkowe składniki mające wartości prozdrowotne. Myślę, że ta prozdrowotność jest dziś absolutnym „must be” produktów spożywczych – mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice.

czytaj dalej

Gdy twój system wymaga audytu

Grzegorz Kaniowski | 02-02-2016

Zgodnie z wymaganiami GMP i FDA dostawcy wszystkich krytycznych systemów skomputeryzowanych muszą podlegać ocenie. W przypadku oprogramowania kategorii 5 wg GAMP5 – dedykowanych rozwiązań informatycznych – obowiązkowy jest audyt u dostawcy. Sposób jego przeprowadzenia może być różny ze względu na określone czynniki.  

czytaj dalej

Wzorcowe wzorce

dr Anita Maleszyk, P.W. Vet-Agro Sp. z o.o. | 02-02-2016

Tylko przy ich zastosowaniu można potwierdzić, że sygnał analityczny pochodzi od konkretnej substancji i to one niestety stanowią znaczącą część kosztów całej analizy. Skoro wzorce są tak ważne, trzeba ich używać wzorcowo.

czytaj dalej

Pewność – dobrze oszacowane ryzyko

Elżbieta Bińczycka, BIOTON S.A. | 02-02-2016

Naprawianie nieprzewidzianego zdarzenia bez dochodzenia jego powodów można porównać do leczenia skutków, a nie przyczyn stanu chorobowego. Bez przeprowadzenia adekwatnego śledztwa i zastosowania analizy przyczyn pierwotnych (RCA), nawet działania naprawcze mogą nie być skuteczne,  a wytwórcy produktów farmaceutycznych muszą mieć przecież pewność, że ich wyroby są bezpieczne i odpowiedniej jakości.  

czytaj dalej

J. Toczyski: Wdrożenie nowych standardów relacji ze środowiskiem medycznym dla większej przejrzystości

Jerzy Toczyski, prezes zarządu i dyrektor generalny GlaxoSmithKline w Polsce | 25-01-2016

– Rok 2015 był dla GSK okresem, w którym położyliśmy nacisk na działania związane z poprawą przejrzystości w relacjach ze środowiskiem medycznym – mówi Jerzy Toczyski, prezes zarządu i dyrektor generalny GlaxoSmithKline w Polsce.

czytaj dalej

– Najważniejszym wydarzeniem dla SENSILAB  w 2015 roku było przeniesienie produkcji oraz części administracyjnej do nowo otwartego Centrum Badawczo -Produkcyjnego w Łódzkiej Strefie Ekonomicznej w Konstantynowie Łódzkim oraz uzyskanie certyfikatu GMP – uważa Beno Dolžan, prezes zarządu SENSILAB Polska.

czytaj dalej

J. Drapała: Plany dotyczące zmiany lokalizacji zakładu i siedziby firmy

Jacek Drapała, dyrektor zarządzający zakładów Farmaceutycznych ?UNIA? Spółdzielnia Pracy | 25-01-2016

– Dobra sytuacja finansowa pozwala nam śmiało spojrzeć w przyszłość. Dlatego rozważamy możliwość zmiany lokalizacji siedziby firmy. Jesteśmy w posiadaniu odpowiedniej działki w pobliżu Warszawy – mówi Jacek Drapała, dyrektor zarządzający zakładów Farmaceutycznych „UNIA” Spółdzielnia Pracy.

czytaj dalej

Edyta i Filip Pawluśkiewiczowie: Same obietnice nie wystarczą

Rozmawiała Patrycja Zawadzka | 25-01-2016

– Marketing to skuteczne i niezbędne w dzisiejszych czasach narzędzie. Same obietnice jednak nie wystarczą. Deklaracje składane klientom muszą mieć potwierdzenie. My testujemy produkty pod względem ich skuteczności na panelu od 50 do 200 osób – mówią Edyta i Filip Pawluśkiewiczowie  – małżeństwo zarządzające firmą Inter Fragrances, produkującą kosmetyki do włosów marki Seboradin.  

czytaj dalej

...muzyką. Przeczytaj inne odpowiedzi Jarosława Boguckigo na pytania z kwestionariusza "Ludzie farmacji".

czytaj dalej

8 7 6

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.