Partner serwisu
15 stycznia 2016

Polski Pawilon Narodowy po raz pierwszy na największych targach kosmetycznych w Japonii

Kategoria: Kosmetyki

Pięć polskich firm zaprezentuje się w Japonii podczas zbliżających się targów kosmetycznych Cosme Tokyo. To największa w Japonii impreza tej branży. Targi potrwają od 20 do 22 stycznia 2016. Polski Pawilon Narodowy pojawi się na nich po raz pierwszy.

 

Polski Pawilon Narodowy po raz pierwszy na największych targach kosmetycznych w Japonii

Japonia to drugi po Stanach Zjednoczonych rynek kosmetyczny świata. Jego wartość sięga 47 mld dolarów. Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na kosmetyki importowane – w ciągu kilkunastu ostatnich lat wartość importu podwoiła się, w 2013 roku osiągając poziom 2,2 mld dolarów.

Tak atrakcyjny rynek jest jednak wymagający i konkurencyjny. Japończycy szczególnie dużo importują z niedalekiej Korei Południowej, słynącej z produkcji kosmetyków. Mimo wszystko, zaistnienie na japońskim rynku jest możliwe – szczególnie w przypadku produktów charakterystycznych czy niszowych. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszą się w Japonii na przykład kosmetyki naturalne i ekologiczne. Rynek tych produktów w 2015 roku osiągnął wartość 1 mld dolarów i urósł w stosunku do 2014 o prawie 6%!

Polscy producenci kosmetyków zdecydowali się podjąć wyzwanie i spróbować szczęścia na japońskim rynku. W Polskim Pawilonie Narodowym zaprezentuje się pięciu wystawców: Farmina, Farmona, Floslek, IMPA i Organique. Powstanie tam też polski punkt promocyjno-informacyjny, prowadzony przez pracowników Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio.

Dla większości polskich wystawców udział w Cosme Tokyo to debiut na japońskim rynku. Wyjątkiem jest Floslek.

Współpracujemy z Japonią już od 3 lat, choć to są nasze pierwsze targi na tym rynku. Ciągle jednak pracujemy na rozwojem naszej oferty w tym kraju. Chcemy rozszerzyć dystrybucję w samej Japonii oraz nawiązać współpracę z sąsiadującymi krajami – mówi Beata Jastrzębska, dyrektor rozwoju eksportu w Laboratorium Kosmetycznym Floslek.

Wrocławski producent Organique liczy na zainteresowanie swoją ofertą kosmetyków naturalnych, doskonale dostosowanych do oczekiwań japońskiego konsumenta. Japońskie klientki zwracają uwagę na składy kosmetyków i w coraz większym stopniu doceniają kosmetyki naturalne i ekologiczne. Moda na życie zgodne z naturą przenosi się również na kosmetyki. Uważamy, że nasza oferta już teraz jest dostosowana do wymagań klienta japońskiego. Jednocześnie, co nie jest bez znaczenia, nasze ceny są bardzo atrakcyjne w porównaniu z cenami innych producentów światowych – mówi Leszek Majcherczyk, kierownik działu eksportu w Organique.

Także krakowska Farmona jedzie do Japonii z konkretną propozycją. Uważamy, że japońskich konsumentów zainteresują przede wszystkim nasze kosmetyki wybielające oraz profesjonalne. Podczas targów zaprezentujemy produkty, które naszym zdaniem spełnią oczekiwania najbardziej wymagających klientów – mówi Dana Bartoszewicz, kierownik działu eksportu w Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona.

Wśród przeszkód do pokonania polscy producenci wymieniają przede wszystkim czasochłonny i skomplikowany proces certyfikacji produktów przed dopuszczeniem ich do sprzedaży. Największymi przeszkodami dla zagranicznych przedsiębiorców są bariery wejściowe: wymogi certyfikacyjne, ale także odmienności kulturowe i językowe – mówi Magdalena Sierocka, menedżer eksportu w firmie IMPA.

Organizatorzy targów zdają sobie sprawę z tego, przed jakimi wyzwaniami stoją w Japonii zagraniczni producenci. Dlatego tez oferują swoim wystawcom dodatkowe wsparcie, m.in. we wstępnej rejestracji kosmetyków czy organizacji seminariów doradczych dotyczących japońskiego rynku. Targi Cosme Tokyo to odpowiednie miejsce dla firm kosmetycznych, które zdecydowały się podjąć próbę wejścia na trudny, ale bardzo obiecujący rynek Japonii.

Źródło: informacja prasowa

Fot. www.freeimages.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ