Partner serwisu

Fabryka już gotowa

Kategoria: Nowoczesny zakład

Ośrodek Badawczo-Produkcyjny Politechniki Łódzkiej Ichem Sp. z o.o. to firma z 25-letnią tradycją. Inwestycje w ostatnich latach – modernizacja zakładu produkcyjnego – pozwoliły dołączyć jej do grona spółek posiadających najnowocześniejszy sprzęt farmaceutyczny w kraju.

Fabryka już gotowa

    

    Z okazji ukończenia modernizacji zakładu produkcyjnego Ichem w Łodzi, 23 kwietnia odbyło się symboliczne otwarcie. Wydarzenie zgromadziło około 200 gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele ambasady Hiszpanii, władze województwa łódzkiego i miasta Łodzi oraz przedstawiciele Politechniki Łódzkiej.
    Część oficjalną rozpoczęło przemówienie gospodarza Jacka Jankowskiego – prezesa Ichem Sp. z o.o., który przybliżył dorobek spółki Ichem. Głos zabrał również członek zarządu Ichem i właściciel Naturhouse – Felix Revuelta. Przedstawicielka Ambasady Hiszpanii – Paloma Mantilla, attache ds. ekonomicznych, podkreślała znaczenie i zadowolenie z realizacji polsko-hiszpańskich kontaktów handlowych, za wzór podając model realizowany przez Kiluva i Ichem. Witold Stępień – marszałek Województwa Łódzkiego oraz Marek Cieślak – wiceprezydent miasta Łodzi zwrócili uwagę na znaczenie przedsięwzięcia dla regionu, jak i współpracy międzynarodowej.
    Punktem kulminacyjnym oficjalnej części uroczystości było symboliczne odsłonięcie i otwarcie zmodernizowanego zakładu, który w tym dniu został specjalnie udostępniony dla wszystkich uczestników wydarzenia. Jak prezentuje się nowa fabryka? Przedstawiamy ją Państwu na zdjęciach.

 

* * *

 

Jacek Jankowski – prezes Ichem Sp. z o.o.

NOWE MOŻLIWOŚCI, NOWE KIERUNKI ROZWOJU
    Ichem powstał w 1988 r. jako spółka uczelni technicznej z czterema Polfami – pabianicką, łódzką, kutnowską i rzeszowską. Od 2006 r. firma jest związana z kapitałem hiszpańskim poprzez dwa podmioty – Kiluva i Zamodiet. Pierwszy z nich stanowi grupa kapitałowa, w skład której wchodzi m.in. Naturhouse, zajmująca się dystrybucją suplementów diety wspomagających eliminację nadwagi ciała. Dla Ichemu, który poprzez powiązanie z uczelnią techniczną „we krwi” ma technikę i technologię, takie powiązanie jest optymalne. Dzięki niemu możemy bowiem skupić się na tym, co potrafimy najlepiej, czyli na produkcji, pozostawiając kontakty rynkowe naszym partnerom.
    W ciągu ostatnich pięciu lat firma zrealizowała program inwestycyjny, tworząc infrastrukturę produkcyjną o powierzchni ponad 8 tys. m3. Umożliwia ona produkcję wszystkich podstawowych form suplementowych i lekowych – fiolek, butelek, saszetek (w tym również herbatek), kapsułek oraz tabletek powlekanych. Utworzone w ten sposób, przy wykorzystaniu pomocy UE (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka), moce produkcyjne są na tyle duże, że pozwalają na rozpoczęcie realizacji naszego głównego celu. Jest nim bycie znaczącym partnerem na rynku usług produkcyjnych w branży farmaceutycznej. Istniejące już standardy jakościowe – ISO 9001, ISO 22000 i HACCP, a także wdrażany aktualnie system GMP dla farmacji, pozwalają bowiem na oferowanie potencjalnym partnerom usług produkcyjnych na wymaganym poziomie. Można zatem powiedzieć, że Ichem po zakończeniu cyklu inwestycyjnego jest przygotowany do wykonania kolejnego kroku na drodze swojego rozwoju. Jesteśmy gotowi stawić czoła wyzwaniom rynkowym w zakresie produkcji kontraktowej.

 

* * *

 

Felix Revuelta – członek zarządu Ichem Sp. z o.o., współwłaściciel Naturhouse

OD POMYSŁU PO MIĘDZYNARODOWY BIZNES
    Pomysł stworzenia Naturhouse narodził się w 1992 roku w Hiszpanii. Wpłynęły na niego dwa czynniki. Pierwszym z nich był brak odpowiedniego wychowania żywieniowego społeczeństwa, który wiąże się z intensywnym rozwojem gospodarki. Coraz więcej produktów dostępnych na rynku powoduje, że konsumpcja jest wyższa niż zapotrzebowanie. Poza tym społeczeństwo staje się bogatsze i zmienia swoje zwyczaje – nie ma czasu na aktywność fizyczną i korzysta z dobrodziejstw komunikacji. Drugi czynnik to fakt, że w tamtym czasie na hiszpańskim rynku pracy
było 5 tysięcy bezrobotnych farmaceutów. Nie mogli oni otworzyć własnych aptek, gdyż w Hiszpanii są one rozmieszczane w sposób regulowany. Przemysł farmaceutyczny również nie potrzebował aż tylu rąk do pracy. Postanowiliśmy więc to wykorzystać i zaoferowaliśmy bezrobotnym farmaceutom nową formę biznesu.
    Pierwsza promocja naszych produktów odbyła się w 1992 roku na terenie Hiszpanii.  W 2004 weszliśmy na rynki międzynarodowe. Rok później rozpoczęliśmy rozmowy w sprawie współpracy z Ichemem, które sfinalizowaliśmy w 2006. Dlaczego właśnie tutaj? Uważamy Polskę za kraj przyszłości – ma wielu mieszkańców, jest przykładem dyscypliny w pracy, wartości etycznych i katolickich. Zależało nam przede wszystkim na stworzeniu zakładu produkcyjnego, który w przyszłości umożliwiłby eksport wyrobów do Europy Wschodniej i do Azji. Miasto Łódź natomiast zaspokajało nasze potrzeby z punktu widzenia społeczno-ekonomicznego – ma dobre położenie logistyczne i zaplecze przemysłowe, stale się rozwija.
    Nasza firma również nie stoi w miejscu. Naturhouse posiada dziś 2 tysiące sklepów na całym świecie – w samej Polsce jest ich 110. Eksportujemy nasze wyroby do Belgii, Francji, Włoch, Rumunii, Czech, Słowacji i Bułgarii. Suplementy diety stają się coraz bardziej popularne. Dlatego też w najbliższym czasie planujemy stworzenie własnej marki tych produktów. Będą one produkowane i sprzedawane w Polsce. W skład portfolio marki będzie wchodziło 5-6 produktów, sukcesywnie wprowadzanych na rynek. Prace nad nimi trwają.

Autor: Patrycja Misterek

Artykuł został opublikowany w magazynie "Przemysł Farmaceutyczny" nr 3/2012

Źródło fot.: Magda i Miłosz Wozaczyńscy; Ichem Sp. z o.o.

 

 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ