Jak BodyBoom wykorzystuje chatbota?
Powiedzenie „Bots are the new apps”, Satya Nadella, CEO Microsoftu, doskonale oddaje klimat panujący od kilku już lat na rynku. Bo chociaż boty nie są nowością, pierwszy bot powstał w 1966 r i miał na imię ELIZA, to jednak dopiero ostatnie lata przyniosły prawdziwy wysyp nowych rozwiązań i wdrożeń, sprawiając, że boty stają się standardem w biznesie, również w branży kosmetycznej.
Boty od lat wykorzystywane są w procesie komunikacji przez działy obsługi klienta. Jak szacują eksperci - chatboty, stanowiące formę programów, których zadaniem jest komunikacja z człowiekiem, w zastępstwie żywych konsultantów, będą odpowiedzialne za 85% interakcji w komunikatorach do roku 2020. Rozmowa z chatbotem nie różni się zbytnio od konwersacji z innymi użytkownikami, jednak zadaniem chatbota, nie jest zwykła pogawędka z klientem, ale automatyzacja komunikacji. Tutaj liczy się szybkość i wygoda dostarczenia informacji użytkownikowi 24/7.
„Użytkownicy oczekują od marek błyskawicznej obsługi – wystarczy przypomnieć sobie jak bardzo irytuje nas długie oczekiwanie na odpowiedź z działu obsługi klienta. Chcemy szybkiej informacji, uzyskania odpowiedzi na nasze pytania, bez zbędnego lania wody. Dla BodyBoom, jako marki bazującej w swojej komunikacji na social mediach, korzystanie z bota Facebook Messengera stało się logicznym wyborem ułatwiającym komunikacją z odbiorcą. Co przemawia za chatbotem, poza szybkością obsługi? W Polsce z Messengerza korzysta już ponad 13 milionów użytkowników i ich liczba stale rośnie. Co więcej, w obrębie Messengera nie działa żaden algorytm, 100% wiadomości trafia do odbiorców, a wskaźnik ich otwieralności jest wyjątkowo wysoki, w stosunku do pozostałych kanałów komunikacji. Podczas gdy zasięgi postów, efektywność newsletterów, czy skuteczność dotarcia z promocją poprzez reklamy online systematycznie się zmniejsza – chatboty to świetna alternatywa by efektywnie dotrzeć do klienta. Kolejną zaletą jest zachowanie płynności komunikacji, niezależnie od tego ile osób w danym momencie zada pytanie. Chatbot bazując na treściach weń wbudowanych, analizuje otrzymane zapytanie pod kątem słów kluczowych, dzięki czemu może udzielić automatycznej odpowiedzi, przyspieszając proces komunikacji. Wdrożenie chatbota to jednak nie tylko zalety dla samej marki. Bot korzysta z informacji o poprzednich interakcjach z użytkownikiem, jego wyborach, a także danych udostępnionych przez niego na profilach, co umożliwia zapamiętywanie jego „charakterystyki”. Dzięki quizom, czy testom przeprowadzanym za pomocą chatbota, możemy poznać użytkownika jeszcze bliżej, a finalnie przekazywać informacje o produktach, promocjach, działaniach dopasowanych do jego upodobań i zainteresowań. Wysyłka spersonalizowanej treści nie musi się ograniczać jedynie do materiałów dotyczących oferty – za pomocą przemyślanej komunikacji możemy dostarczać mu informacji przydatnych w codziennym życiu. I tak np. osoby, które zapisały się na otrzymywanie kosmetycznych ciekawostek – otrzymują od nas, każdego dnia w wiadomości na Messengerze 1 trik kosmetyczny, może to być porada co zrobić gdy zaschnie tusz do rzęs, albo jak poradzić sobie z pokruszonym pudrem czy cieniem do powiek. Chatboty to kolejne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane może sprawić, że marka stanie się dla swoich odbiorców czymś więcej niż tylko dostawcą konkretnych produktów czy usług. – Iwona Czopek, Head of Marketing & Communication marki BodyBoom.
Komentarze