Partner serwisu
04 kwietnia 2019

Sześć projektów Aflofarmu wyróżnionych w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Kategoria: Aktualności

Aż sześć projektów CSR-owych Aflofarmu zostało opublikowanych w najnowszym raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki" wydanym już po raz 17 przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu – najstarszą i największą organizację CSR w Polsce.

Sześć projektów Aflofarmu wyróżnionych w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

W tegorocznej edycji raportu pojawiły się następujące „Dobre Praktyki” Aflofarmu:

#1. Akcja Biegniemy Po-Moc W ramach akcji wewnętrznej Biegniemy po-MOC chętni pracownicy firmy Aflofarm Farmacja Polska uprawiali jogging i zapisywali przebiegnięte wspólnie podczas treningów kilometry. Następnie firma zamieniła je na finansowe wsparcie pracowników, których dzieci zmagają się z problemami zdrowotnymi, dodatkowo mnożąc przebiegnięte kilometry przez ustalony wcześniej współczynnik. Osoba, która przebiegła najwięcej kilometrów, otrzymała voucher o wartości 500 zł do realizacji w sklepie z akcesoriami dla sportowców.

#2. Kampania Nie Spal się na Starcie Panująca w ostatnich latach moda na rzucanie palenia sprawia, że odsetek palaczy z roku na rok spada. Niestety, brakuje działań skierowanych do dzieci i młodzieży; jak wynika z raportu WHO, Polska jest w czołówce krajów z najwyższym odsetkiem palących nastolatków. Kampania „Nie Spal się na Starcie” realizowana przez Aflofarm Farmacja Polska porusza problem palenia papierosów z nowej perspektywy. Jej celem jest przekonanie młodych ludzi (12–16 lat), aby nie zaczynali palić. W ramach akcji zrealizowano 20-minutowy film edukacyjny wspólnie z telewizją Discovery na temat szkodliwości palenia. Zrealizowano też konkurs filmowy, w którym można było wygrać nagrody o łącznej wartości 25 tys. zł. Do wszystkich szkół podstawowych i gimnazjalnych wysłano gotowe konspekty lekcji wraz z materiałami dotyczącymi szkodliwości palenia

#3. Odpowiedzialny marketing Suplementy diety nie są lekami, a działania marketingowe mające na celu zwiększenie ich sprzedaży, w tym reklama, nie są obwarowane takimi ograniczeniami jak w przypadku leków. Firma Aflofarm Farmacja Polska podpisała Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety i tym samym zobowiązała się do przestrzegania zawartych w nim zasad reklamowania suplementów diety. Dotyczą one m.in. oznaczenia w reklamie, że produkt jest suplementem diety, oraz zakazu odnoszenia się w reklamie suplementów do chorób w taki sposób, który mógłby wskazywać na właściwości lecznicze produktu. Kodeks wyklucza ponadto wykorzystanie wizerunku lekarza w spotach reklamowych suplementów.

#4. Fundacja My Kochamy Pabianice Misją Fundacji „My Kochamy Pabianice” powołanej przez Aflofarm Farmacja Polska jest służba i pomoc w realizacji oczekiwań mieszkańców Pabianic. W 2018 roku fundacja przekazała na rzecz Pabianickiego Centrum Rehabilitacji łóżka o wartości 140 tys. zł, zakupiła defibrylator dla Domu Pomocy Społecznej, wsparła finansowo miejskie muzeum, Rejonowy Klubu Honorowych Dawców Krwi oraz imprezy kulturalne i sportowe.

#5. Fundacja Aflofarm W 2017 roku firma Aflofarm Farmacja Polska założyła fundację korporacyjną Fundacja Aflofarm, która odpowiada za realizację części działań CSR-owych firmy. Głównym celem fundacji jest wspieranie ochrony zdrowia, promocja profilaktyki zdrowotnej i aktywnego stylu życia oraz popularyzowanie wiedzy z zakresu farmacji i medycyny. Fundacja realizuje również działania na rzecz ochrony środowiska, promocji oświaty i sportu.

#6 program „Młodzi w Łodzi” W ramach współpracy z Urzędem Miasta Łodzi (program „Młodzi w Łodzi”) Aflofarm Farmacja Polska zrealizował warsztaty z tworzenia reklamy, prowadzone przez menedżerów działu marketingu. Skierowane były one do studentów zainteresowanych rozwojem w tym kierunku. Warsztaty miały na celu zachęcenie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Łodzią i wspieranie rozwoju kariery zawodowej łódzkich studentów.

źródło: aflofarm.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ