Partner serwisu
05 kwietnia 2019

Ponad miliard złotych wydała branża farmaceutyczna na reklamę w pierwszym kwartale

Kategoria: Aktualności

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w Q1 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym okresie w zestawieniu na pierwszym miejscu pojawiła się branża farmaceutyczna, która jako jedyna wydała na reklamę w mediach tradycyjnych ponad 1,2 mld zł jedynie w 3 miesiące.

Ponad miliard złotych wydała branża farmaceutyczna na reklamę w pierwszym kwartale

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w Q1 wyniosły 41 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (29 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (13 proc.), za nią finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

W pierwszym kwartale 2019 roku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły 1,266 mld zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o ponad 355 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

 

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

W Q1 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD.

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi hipermarkety (6 proc.), sieci budowlane (5 proc.) oraz sklepy convenience (4 proc.).

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W okresie od stycznia do marca 2019 roku marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 31 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Molekin, D-Vitum Forte oraz Theraflu.

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W Q1 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (27 proc.) oraz środki przeciwbólowe (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

 

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com/fot. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ