Krzysztof Smolik: Przyszłość to rozszerzanie działalności na nowe obszary terapeutyczne i nowe kraje
– Rok 2014 zapowiadał się jako trudny z uwagi na renegocjacje umów z Ministerstwem Zdrowia dla leków refundowanych, które toczyły się w końcu 2013 roku – mówi Krzysztof Smolik, dyrektor zarządzający sprzedaży i marketingu Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM Sp. z o.o.

Sukces
Doświadczenie z przełomu 2011/2012 roku wskazywało, że już ten fakt spowoduje spowolnienie rynku. Tak też się stało. Rynek, który w 2013 roku odnotował blisko dwucyfrowy wzrost, w 2014 mocno wyhamował. LEK-AM dobrze odrobił lekcję i przygotował się do takiej sytuacji, właściwie konstruując strategię i wprowadzając nowe produkty. Zaowocowało to 12% wzrostem sprzedaży na niesprzyjającym rozwojowi rynku.
Porażka 2014
Nie jest porażką rok, w którym wzrost sprzedaży jest kilkakrotnie szybszy niż rozwój rynku. Nie udało się jednak wprowadzić wszystkich opracowywanych na 2014 r. produktów. Przygotowanie wymagało więcej czasu.
Wyzwania na przyszłość
Przyszłość to nowe produkty i eksport, a zatem rozszerzenie działalności Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM na nowe obszary terapeutyczne i nowe kraje.
Fot. Maciej Edelman