T. Moys: Innowacyjność w firmach generycznych
Innowacja w działalności firm generycznych to zdolność dostarczania przewagi konkurencyjnej. Mówiąc prosto – innowacja jest robieniem określonych rzeczy lepiej niż inni.

Powinniśmy patrzeć na innowację jako na coś, co zwiększa konkurencyjność poprzez definiowanie nowych procesów biznesowych, produkcyjnych, technologicznych, z zakresu łańcucha dostaw.
Innowacja to także wejście na nowe rynki, na których wcześniej nie byliśmy obecni, po to, aby utrzymać wzrost naszej firmy. Innowacja to inny sposób komunikowania się z naszymi klientami, żeby wsłuchiwać się w ich potrzeby, a nie tylko je zgadywać. Innowacja to aktywność na rynku przejęć i akwizycji, szczególnie wśród podmiotów, które mają coś unikalnego do zaproponowania. Wszystko to pozwala usprawniać procesy, obniżać koszty, docierać do klientów. Warto zwrócić uwagę na takie rozwiązania jak: platformy e-learningowe, narzędzia do monitorowania aktywności sprzedażowej, odchudzone procesy w obszarze wytwarzania, kontroli jakości, administracji, platformy komunikacyjne, outsourcing, rozwiązania pozwalające wdrażać nowe techniki analityczne, nowoczesne rozwiązania z zakresu pakowania.
Trzeba stale ulepszać procesy oraz umiejętnie zarządzać ryzykiem. A poza tym kluczowym czynnikiem wpływającym na poprawę konkurencyjności w firmie jest bardzo dobra atmosfera pracy, która sprzyja nowym pomysłom i wyzwala kreatywność.
Wypowiedź pochodzi z debaty, która odbyła się podczas konferencji "Przemysł Farmaceutyczny 2014"
Fot. Polpharma S.A.