Na Wiosennej Konferencji Farmaceutycznej
2 dni, 160 uczestników, 22 referaty, 18 stoisk – tak w liczbach kształtuje się Wiosenna Konferencja Farmaceutyczna, poświęcona efektywności i optymalizacji, która odbyła się w dniach 19-20 kwietnia w Hotelu Rzeszów.
Od lat branża farmaceutyczna uznawana jest za jedną z bardziej dochodowych. 1,4 bln dolarów – to wartość, jaką ma osiągnąć światowy rynek farmaceutyczny w 2020 roku według IMS Health. Starzejące się społeczeństwa, zwiększanie się liczby chorób przewlekłych, a także dynamiczny rozwój na rynkach wschodzących sprzyjają wzrostowi przychodów firm farmaceutycznych.
Z drugiej strony, branża farmaceutyczna należy do wyjątkowo konkurencyjnych. Presja cenowa wynikająca właśnie z silnej konkurencji, albo z konieczności ograniczania wydatków na zdrowie, powodują, że marże firm farmaceutycznych idą w dół. A do tego dochodzi jeszcze konieczność spełniania nowych wymogów prawnych, których koszty implementacji leżą po stronie producentów leków. W takich realiach słowa „optymalizacja i efektywność” nabierają coraz większego znaczenia.
Na szczęście z pomocą przychodzą różnego rodzaju narzędzia, umożliwiające skrócenie przezbrojeń, ograniczenie czasu awarii, identyfikację marnotrawstwa na liniach produkcyjnych czy wytwarzanie po niższych kosztach.
O tym wszystkim dyskutowali uczestnicy kolejnej edycji "Wiosennej Konferencji Farmaceutycznej. Optymalizacja i Efektywność".
Oficjalną część uroczystego otwarcia poprowadził prezes zarządu firmy BMP – Adam Grzeszczuk, który przywitał Gości Honorowych:
- prof. dr hab. Inż. Henryka Galinę – dziekana Wydziału Chemicznego Politechniki Rzeszowskiej,
- dr hab. Inż. Wiktora Bukowskiego – prodziekana ds. nauki Wydziału Chemicznego Politechniki Rzeszowskiej,
- dr inż. Agnieszkę Bukowską z Katedry Technologii i Materiałoznawstwa Chemicznego Politechniki Rzeszowskiej.
Głos zabrała także Gertruda Biruś-Marszałek – dyrektor ds. jakości Olimp Laboratories Sp. z o.o. Firma ta pełni rolę Honorowego Gospodarza konferencji – podczas wycieczki technicznej uczestnicy zobaczą jej Ośrodek Badawczo-Rozwojowy oraz Inteligentne Centrum Logistyczne.
Urodziny "kierunku..."
BMP, jako firma wydająca czasopisma branżowe i organizująca szkolenia dla specjalistów, również stawia na optymalizację i zmienia sią dla swoich klientów, dlatego od zeszłego 2015 r. działa intensywnie w sieci. Nasz portal kierunekfarmacja.pl właśnie skończył rok.
Na jego stronach znajdziecie Państwo zdjęcia z konferencji i stoisk, a w przyszłym tygodniu – referaty i prezentacje
Fot. BMP