Partner serwisu
06 maja 2019

Niemożliwe nie istnieje

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Budowanie zaangażowania w obszarach produkcyjnych wydaje się być trudne  – często wręcz słyszymy, że to niemożliwe. Wyniki badań pokazują, że w tych obszarach wskaźniki zaangażowania są zazwyczaj najniższe. Czy zawsze musi tak być? W US Pharmacia udowodniliśmy, że nie.
 

Niemożliwe nie istnieje

Człowiek od zawsze stał w centrum uwagi naszej firmy. Misją USP Zdrowie jest: „Zmieniamy świat wokół Ciebie – w trosce o zdrowie Twoje i Twoich bliskich”. Zależy nam na tym, aby zmieniać otoczenie również wokół nas – w naszym miejscu pracy.

Receptą na budowanie zaangażowania wśród pracowników operacyjnych jest założenie, że to proces nieustannej pracy, nie tylko w okresach przeprowadzanych ankiet. Nasz wysoki wskaźnik zaangażowania w obszarach operacyjnych to efekt ciągłej aktywności i uważności na to, co dzieje się w firmie. Stawiamy na atmosferę i kulturę współpracy, na procesy, na ich transparentność, a przede wszystkim na rozmowę.

To, co między innymi sprawia, że pracodawcy częściej swoją uwagę skupiają właśnie na wskaźniku zaangażowania, jest otoczenie, czyli konkurencyjny rynek pracy. A ten w kilku ostatnich latach pokazał, że rządzi się własnymi prawami. Pracodawcy prześcigają się wymyślaniu sposobów na dotarcie do kandydatów, proponują coraz to nowe atrakcje przyciągające uwagę potencjalnych pracowników, a następnie zastanawiają się, w jaki sposób zatrzymać ich w firmie. Kolejnym krokiem, jeszcze trudniejszym, jest stworzenie angażującego środowiska pracy, w którym pracownicy będą czuli bezpieczeństwo, komfort i otwartość na ich pomysły US Pharmacia, jako wytwórnia leków z Grupy USP Zdrowie, również stoi przed takim wyzwaniem. Pracę nad stworzeniem angażującego środowiska pracy rozpoczęliśmy w 2011 roku, kiedy po raz pierwszy zapytaliśmy pracowników o informację zwrotną w badaniu zaangażowania. Ten feedback płynący od pracowników do firmy jest najcenniejszą informacją, jaką pracodawca może otrzymać. Najważniejszym zadaniem stojącym przed każdą organizacją jest przygotowanie się na ten feedback, otwartość na niego i gotowość do działania.

Według metodologii Aon Hewitt pracownicy angażowani przez organizację to osoby, które dobrze MÓWIĄ o organizacji, deklarują chęć POZOSTANIA w niej na dłużej oraz aktywnie DZIAŁAJĄ na rzecz firmy. Od 8 lat nieustannie pracujemy nad tym, aby angażować naszych pracowników na wszystkich trzech poziomach. Zależy nam, aby środowisko, w którym pracują, było dostosowane do ich potrzeb, a jednocześnie zgodne z misją i strategią, które realizuje firma.

Cały artykuł przeczytasz w wydaniu 2/2019 Przemysłu Farmaceutycznego

fot. 123RF.com/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ