Partner serwisu
06 listopada 2019

Nowe i stare w kosmetykach do włosów

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Kosmetyki do pielęgnacji włosów stanowią ten kanał branży, która ciągle się rozwija. konsumenci poszukują coraz nowszych rozwiązań, coraz trudniej jest jednak ich zaskoczyć, a jeszcze trudniej zatrzymać na stałe. Wynikiem tego jest coraz więcej nowych wdrożeń, producenci nieustannie szukają innowacyjnych koncepcji, które mają zaskoczyć klienta poprzez nową formę kosmetyku bądź innowacyjną substancję aktywną.
 

Nowe i stare w kosmetykach do włosów

Cykl życia produktu kosmetycznego jest zdecydowanie krótszy niż jeszcze kilka lat temu. Klienta trzeba ciągle zaskakiwać, ale wiele trendów kosmetycznych stało się już standardowym wymaganiem konsumentów. Współcześni konsumenci otwarci są na eksperymentowanie z produktem, są ciekawi innych kultur, skupieni na uczciwym handlu i zrównoważonym rozwoju, używają inteligentnych technologii, poszukując w tym wszystkim multisensorycznych i interaktywnych doznań. Aż jedna trzecia konsumentów sięgających po produkty przeznaczone do pielęgnacji włosów bardziej skupia się na specjalnych oświadczeniach, deklaracjach dotyczących danego produktu niż na np. niższej cenie za taki sam produkt w klasycznej wersji.

Na europejskim rynku kosmetyków na topie znajdują się trzy główne trendy. Pierwszy z nich dotyczy nieustannie produktów związanych z trendem jedzeniowym. W skład kosmetyków często wchodzą więc składniki organiczne, naturalne. Konsumenci wychodzą z założenia: co dobrego stosujemy w kuchni będzie równie dobre dla skóry oraz włosów. Trend ten swój oddźwięk ma również w formach kosmetycznych, gdzie konsystencja wyrobu gotowego ma również mieć skojarzenia związane z żywnością, jak musy, suflety czy galaretki. Na czasie znajdują się produkty kompaktowe, mające na celu ochronę środowiska naturalnego.

Branża kosmetyczna współodpowiedzialna jest za wprowadzanie na rynek innowacji zgodnych ze zrównoważonym rozwojem. Coraz więcej produktów nie zawiera opakowań bądź zamkniętych jest w opakowaniu biodegradowalnym. W przypadku form kosmetycznych hasła przewodnie, claimy marketingowe dotyczą koncepcji skoncentrowanych kosmetyków, z ograniczoną zawartością wody, przezroczystych, transparentnych produktów świadczących o ich lekkości, delikatności i naturalności, których stosowanie będzie zostawiało mniejszy ślad na środowisku. Przykładem takiej receptury może być przejrzysta, bezbarwna odżywka do włosów, która wyglądem masy przypomina raczej delikatny szampon, a jednak jest produktem przeznaczonym do kondycjonowania łodygi włosa.

Cały artykuł przeczytasz w wydaniu 4-5/2019 Przemysłu Farmaceutycznego (dodatek Kierunek Kosmetyki)

fot. 123rf/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ