Partner serwisu
17 kwietnia 2020

Przyczajony tygrys – pharmamarketing na progu zmian

Kategoria: Aktualności

Tuż przed Świętami Wielkiej Nocy zespół agencji pharmamarketingowej NEKK przeprowadził badanie wśród przedstawicieli działów marketingu 31 wiodących firm produkcyjnych branży farmaceutycznej. Badanie dotyczyło aktualnych nastrojów, planów marketingowych oraz spodziewanych zmian w rzeczywistości post-COVID19.

Przyczajony tygrys – pharmamarketing na progu zmian

Branża pharma jako jedna z pierwszych odczuła skutki epidemii, choć nie w taki sam sposób jak inne gałęzie gospodarki. Geometryczny wzrost popytu na środki ochrony osobistej, suplementy diety oraz niektóre leki sprawił, że znaczna część firm farmaceutycznych z początkiem marca powołała w swoich strukturach sztaby kryzysowe.

- Od firm związanych z farmacją i medycyną społeczeństwo zawsze oczekuje więcej, a w obecnej sytuacji zachowanie najwyższych standardów jest priorytetem. To samo dotyczy agencji marketingowych specjalizujących się w obsłudze pharmy. Choć zdarzają się zachowania, które oceniam krytycznie t.j. narracja strachu i wykorzystywanie jej w przekazach marketingowych, to jednak należy podkreślić, że w znakomitej większości pharma podeszła do tego kryzysu wzorowo. – mówi Małgorzata Skorwider, dyrektor zarządzająca agencją pharmamarketingową NEKK. Przed marketerami odpowiedzialnymi za sektor pharma wielkie wyzwanie. Doświadczenie pokazuje, że w tak trudnych momentach lepiej korzystać z pomocy profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się tą specyficzną branżą.  - dodaje Małgorzata Skorwider.  

Z badań przeprowadzonych przez NEKK wynika, że większość managerów branży pharma spodziewa się długofalowych skutków kryzysu zdrowotnego oraz oczekuje rewizji budżetów pharmamarketingowych.  Jednocześnie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o konkretnych zmianach w planach swoich marek.

Co ciekawe – wszystkie z badanych zespołów wprowadziły istotne zmiany w procesach pracy w związku z modelem home office, a zdecydowana większość wdrożyła nowe, nie stosowane do tej pory narzędzia IT.

Z pogłębionych wywiadów wyłania się także obraz zdecydowanie bardziej empatycznego modelu zarządzania pracą zespołu – nastawienia na słuchanie przy jednoczesnym częstszym i szczerym feedbacku. Zmiana modelu zarządzania to jedna z potencjalnych korzyści wynikających z pandemii. Choć większość firm zapowiedziało rewizję budżetów marketingowych to jednak póki co branża cierpliwie czeka na rozwój zdarzeń. Wzrosty sprzedaży i innych kategorii (przykładowo 21% wzrost liczby użytkowników w internetowych aptekach), a także bardzo korzystne obecnie cenniki kampanii marketingowych pozwalają mimo wszystko patrzeć w przyszłość z nadzieją i umiarkowanym optymizmem.

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ