Partner serwisu
21 maja 2020

Bartłomiej Rodawski na EEC Online

Kategoria: Z życia branży

Ponad 120 panelistów, ekspertów z zakresu gospodarki i polityki, wzięło udział w blisko 20 debatach EEC Online. Internetowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – European Economic Congress) odbyła się w dniach 18-20 maja br. 

Bartłomiej Rodawski na EEC Online

Po raz pierwszy zorganizowane zdalnie i dostępne w Internecie, EEC Online to wydarzenie, na które złożą się debaty poświęcone analizie i przyszłości gospodarki, dyskusje o nowej rzeczywistości i pomysły na wychodzenie z postpandemicznego kryzysu. 

W debacie „Eksport, handel zagraniczny, współpraca gospodarcza”, która odbyła się 20 maja wziął udział Bartłomiej Rodawski, Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu Adamedu. Dyskusja poświęcona była m.in. współpracy handlowej w realiach trwającego kryzysu, zmianom w strategiach przedsiębiorstw oraz programom wsparcia inwestycji polskich firm za granicą.  

Epidemia koronawirusa w Polsce wymusiła na wielu firmach zmianę strategii oraz planów biznesowych. Dotyczy to również producentów leków, którzy musieli się zmierzyć z występowaniem zakłóceń w dostawach, brakiem środków ochrony osobistej czy zapewnieniu ciągłości procesów produkcyjnych. 

- Głównym problemem podczas pandemii nie jest dostępność API a raczej kwestie popytowe. To co się stało na rynku farmaceutycznym jest nadzwyczajne i nietypowe. Ogromny wzrost popytu w marcu – wszyscy kupowali leki, które stosuje się w zwalczaniu objawów grypy. Pacjenci stworzyli tez zapasy leków na choroby przewlekłe. I nie wiedzieliśmy, co będzie dalej. Teraz widzimy korektę i istotny spadek popytu w kwietniu oraz dalszą część tej korekty w maju.  W takiej sytuacji niezwykle trudno jest prognozować krótki okres i odpowiednio zaplanować zasoby. Zaczynamy wchodzić w nową rzeczywistość. Nie przewidujemy jednak na razie korekt w naszej strategii rozwoju i stale zakładamy wzrost operacji eksportowych. Chcemy, aby operacje międzynarodowe miały coraz większy udział w przychodach ze sprzedaży i konsekwentnie to realizujemy. Mamy bardzo dobre produkty, które udaje nam się sprzedawać na ponad 70 rynkach na całym świecie. One się bronią. Oczywiście mamy problemy natury operacyjnej. Walczymy też z kwestiami logistycznymi dotyczącymi wywozu naszych produktów oraz ciągłością łańcuchów dostaw. Natomiast perspektywa długookresowa zdecydowanie się nie zmienia  - mówił Bartłomiej Rodawski podczas panelu.  

 

źródło: Adamed
fot. 123rf/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ