Partner serwisu
Tylko u nas
02 lipca 2019

Przestrzeń na przyszłość... rozmowa z Andrzejem Kuchno, dyrektorem Wytwórni US Pharmacia

Kategoria: Z życia branży

– W obecnej lokalizacji mamy już niewielkie możliwości rozwoju. Zakupiliśmy nowoczesny budynek przy ul. Bierutowskiej, który będziemy dostosowywać do potrzeb prowadzenia produkcji farmaceutycznej. Jest to projekt wieloetapowy i wieloletni  – mówi Andrzej Kuchno, dyrektor Wytwórni US Pharmacia.
 

Przestrzeń na przyszłość... rozmowa z Andrzejem Kuchno, dyrektorem Wytwórni US Pharmacia

Słyszeliśmy o waszej przeprowadzce na ul. Bierutowską…

Ta przeprowadzka to dla nas naturalna kolej rzeczy. Nasze otoczenie biznesowe nieustannie się zmienia, tempo tych zmian jest coraz szybsze, a potrzeby naszych konsumentów nieustannie rosną.

Wytwórnia we Wrocławiu, która jest największym i strategicznym dostawcą Grupy USP Zdrowie, zaopatruje rocznie rynek w ponad 100 mln opakowań. Zakład powstał ponad 20 lat temu przy ul. Ziębickiej. W tamtych czasach były to obrzeża Wrocławia, dzisiaj jesteśmy już bardzo blisko centrum miasta. W obecnej lokalizacji mamy już niewielkie możliwości rozwoju. Wielokrotnie zastanawialiśmy się nad najbardziej optymalnym rozwiązaniem, dyskutując o możliwościach modernizacji Wytwórni, także rozważając budowę czy nową lokalizację, tak by jak najlepiej odpowiedzieć na wszystkie nasze potrzeby, zarówno biznesowe, jak również – co pragnę podkreślić i co jest dla nas niezwykle istotne – dbając o podnoszenie komfortu pracy naszych pracowników.

Ostatecznie postawiliście na nową lokalizację.

Tak. I co jest dla nas bardzo ważne, również we Wrocławiu. Zakupiliśmy duży teren z nowoczesnym budynkiem produkcyjno-biurowym, który będziemy dostosowywać do potrzeb prowadzenia produkcji farmaceutycznej. Jest to projekt wieloetapowy i wieloletni, zakładający dostosowanie budynku do celów produkcji farmaceutycznej i etapowe przenoszenie naszej działalności. Ta inwestycja daje nam możliwość rozwinięcia także nowych technologii produkcji. Będziemy mogli dobrze zaplanować proces i przestrzenie produkcyjne, kontrolne, biurowe i socjalne.

Jakie działania przewidujecie tu na najbliższy czas?

Musimy zaplanować i przygotować infrastrukturę techniczną i produkcyjną, uzyskać zezwolenie na wytwarzanie i certyfikat GMP. Przewidujemy, że pierwsze produkty z Nowej Wytwórni pojawią się na rynku za ok. 2 lata, a przeniesienie całej produkcji zajmie ok. 5 lat. 

Obecnie intensywnie pracujemy nad projektem przebudowy zakupionego budynku. Ten projekt to gwarancja zwiększenia mocy wytwórczych, zatem i odpowiedź na rosnące potrzeby rynku, ale to przede wszystkim miejsce, w którym – zgodnie z naszą wizją – będą powstawać najlepsze dla nas rozwiązania.

Rozwój oznacza także inwestycję w kadrę. Sektor farmaceutyczny coraz częściej zgłasza dzisiaj problem braku pracowników. Czy i was to dotyczy?

Rzeczywiście, sytuacja na rynku pracy zmieniła się i jest zupełnie inna niż dwa, trzy lata temu. Ofert jest więcej i to pracownik może wybierać, dla kogo chce pracować.

W naszej Wytwórni, pomimo powyższych zmian, nie odczuwamy jednak problemu z niedoborem pracowników. To wypadkowa kilku nakładających się na siebie czynników. Przede wszystkim pracujemy nad angażującym środowiskiem pracy. Nasze doświadczenia pokazują, że otwarta komunikacja na wszystkich szczeblach pracowniczych jest kluczem do zrozumienia wielu tematów, lepszej współpracy i naszego zaangażowania.

Jakiego rodzaju działania podejmujecie?

Bardzo cenię sobie spotkania z pracownikami, tzw. „Śniadania w Wytwórni”. Jest to fantastyczna platforma do przekazywania pytań, na które możemy odpowiedzieć, zaspokajając ciekawość, niwelując pewne obawy, a także zmienić nasz sposób widzenia określonych kwestii. Jednocześnie możemy dowiedzieć się, co pracowników w danej chwili nurtuje. Takie śniadanie zorganizowaliśmy m.in. po ogłoszeniu zakupu nowego zakładu. Padło wówczas ze strony pracowników bardzo wiele ciekawych pytań, na które staraliśmy się jak najpełniej odpowiadać. Zorganizowaliśmy także wycieczki do nowej lokalizacji, aby pracownicy mogli przekonać się, że jest to przestrzeń, która daje nam ogromne możliwości. Myślę, że to pozwoli nam włączyć ludzi w proces projektowania Nowej Wytwórni – chcemy usłyszeć ich zdanie, ich pomysły.

Angażujemy się także w inicjatywy oddolne pracowników, np. finansujemy nasze drużyny sportowe. Celebrujemy sukcesy, zarówno w obszarze poszczególnych działów, jak i ogólnofirmowym. Mamy tzw. „piątki dla sukcesu”, świętujemy każde zakończenie projektu angażującego osoby z wielu działów, wyniki przekraczające nasze oczekiwania, czy osiągnięcie przed czasem celu w przypadku zgłaszania i eliminacji zdarzeń potencjalnie wypadkowych. Te i wiele innych działań sprawia, że nasi pracownicy polecają nas swoim znajomym, rodzinie i w ramach wewnętrznego programu POLECAM spływa do nas wiele CV. W ubiegłym roku co 4 zatrudniona osoba w naszej firmie była z takiego polecenia. To również, jak się przekonujemy na rekrutacjach, jest jednym z powodów, dla którego ludzie do nas – aplikują, „bo słyszeli, że u nas jest dobra atmosfera i dobrze się pracuje”. Takie słowa to dla nas nie tylko powód do dumy, ale ogromna motywacja, by ten stan pielęgnować i rozwijać.

NASTĘPNA STRONA

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ