Partner serwisu
15 lutego 2021

Wirtualny spacer przez różne odcienie miłości. Premiera 10. edycji Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter Polska w nowej formule online

Kategoria: Aktualności

Jak co roku w lutym ma miejsce premiera nowego Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter Polska. Tym razem Kalendarz został zaprezentowany w nowej, innowacyjnej formule wirtualnej wystawy. Po raz 10. na jego łamach podjęto temat istotny z kobiecego punktu widzenia. Tym razem jest to miłość – uczucie o wielu odcieniach, zilustrowane przez Andrzeja Pągowskiego na kanwie rozmów dwojga wybitnych psychologów. Jubileuszowe wydanie kalendarza, zatytułowane „Z miłości do…” można już oglądać online.

12 rozmów o miłości

Dziesiąty z cyklu Kalendarzy Artystycznych Gedeon Richter Polska, „Z miłości do…”, prezentuje 12 różnych sposobów rozumienia miłości na 24 kartach, stanowiących odrębne interpretacje artystyczne. Inspiracją do nich stało się 12 rozmów dwojga specjalistów od ludzkiej duszy – Katarzyny Miller i Wojciecha Eichelbergera. Ich dyskusja, poświęcona miłości platonicznej, pierwszej, miłości własnej, namiętnej, tragicznej, dojrzałej, a także miłości do dzieci, flirtom, trójkątom uczuciowym, relacjom poliamorycznym oraz Agape, dowodzi, jak wiele rodzajów tego uczucia determinuje naszą codzienność oraz postrzeganie siebie. Kalendarz „Z miłości do…” przekłada je na obraz – piękne ilustracje autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Miłość w rozumieniu artysty przybiera formy 24 grafik, łączących nie tylko perspektywy psychologiczną i artystyczną, ale też pierwiastek kobiecy i męski.

Miłość niejedno ma imię

Temat przewodni tegorocznego Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter Polska zrodził się niejako sam przez się, w wyniku sytuacji, z jaką mamy do czynienia od roku. Zamknięci w domach, w obliczu zagrożenia zaczęliśmy koncentrować się na kwestiach fundamentalnych: wartościach takich jak zdrowie, ale też miłość. Właśnie o niej jest nowy Kalendarz – o uczuciu przybierającym różne formy, które dla każdego z nas oznaczać może co innego.

Miłość, która wypełnia karty tegorocznego Kalendarza Artystycznego, to uczucie wymykające się definicjom. Z tego właśnie powodu od zarania dziejów inspiruje kolejnych artystów. Tym razem stała się też inspiracją dla nas - mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.

Od 10 lat w naszych kalendarzach łączymy sztukę plastyczną ze słowem. Formuła ta pozwala wybrzmieć tematom istotnym z perspektywy kobiet, które są w centrum naszej uwagi jako adresatki działalności społecznej i edukacyjnej firmy. Tegoroczna edycja Kalendarza Artystycznego jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ jej jubileuszowe wydanie zbiega się ze 120-leciem Gedeon Richter. Właśnie dlatego podejmujemy w niej temat zarówno kobiecy jak i uniwersalny i dlatego też sięgamy po innowacyjną formułę prezentacji naszego dzieła. Ilustracje z Kalendarza pokażemy publiczności za pomocą wirtualnego spaceru online, z którego korzystają dziś duże galerie sztuki na całym świecie. Mamy nadzieję, że pozwoli nam to zaistnieć w historii sztuki współczesnej i pozostanie na długo na mapie artystycznej Warszawy.

– dodaje Aneta Grzegorzewska.

 Wyjątkowy kalendarz, nietypowa premiera

Premiera Kalendarza Artystycznego „Z miłości do…” odbyła się 14 lutego, a więc dokładnie w święto zakochanych. W tym roku można oglądać ją w sieci, na stronie internetowej Gedeon Richter Polska https://www.gedeonrichter.pl/kalendarz-artystyczny/. Dla widzów przygotowano wirtualny spacer po wystawie i komentarz jego twórców: Andrzeja Pągowskiego, Katarzyny Miller oraz Wojciecha Eichelbergera. Ich rozmowa na temat miłości i inspiracji z pewnością wzbogaci wizualny odbiór grafik, ilustrujących poszczególne rodzaje uczucia.

W ostatnich miesiącach mieliśmy niewiele okazji do obcowania ze sztuką. Teraz nadarza się okazja, by nadrobić zaległości, a jednocześnie zadumać się na chwilę nad siłą miłości - mówi Andrzej Pągowski, Dyrektor Artystyczny Projektu.

Zapraszam do uczestnictwa w wirtualnym spacerze po wystawie „Z miłości do…” wszystkich, którzy chcą na to uczucie spojrzeć z różnych perspektyw. Mam nadzieję, że moja interpretacja tematu skłoni państwa do ciekawych refleksji, a może nawet do zdefiniowania na nowo przeżywanych przez was uczuć. Zapewniam też, że jubileuszowe wydanie kalendarza nie jest ostatnim i za rok spotkamy się, już na żywo, na kolejnym wernisażu - Andrzej Pągowski.

Firma, która jest kobietą

Misją Gedeon Richter Polska – wydawcy i pomysłodawcy Kalendarza Artystycznego, jest ochrona zdrowia i dążenie do polepszenia jakości życia kobiet. Od lat odzwierciedlają ją prowadzone przez firmę projekty: tworzone dla kobiet, z myślą o kobietach, mówiące o rzeczach dla nich kluczowych. Poprzednie edycje Kalendarza Artystycznego również skupiały się na kobietach – pokazywały ich różne oblicza i pragnienia. Przez 10 lat istnienia Kalendarza w swoim imieniu wypowiadały się same panie, a także mężczyźni, którzy podkreślali ich niebagatelną rolę w swoim życiu. Po dekadzie współpracy z całą plejadą artystów – m.in. Waldemarem Świerzym, Januszem Stannym, Tomaszem Sikorą, Józefem Wilkoniem, Maciejem Maciejowskim czy Agatą Nowicką - Gedeon Richter Polska zgromadził już kolekcję ponad 130 dzieł polskiej sztuki współczesnej.

Kalendarz to tylko jedna z kobiecych inicjatyw, podejmowanych przez Gedeon Richter Polska. Firma prowadzi też projekty prozdrowotne, takie jak „Zdrowa Ona”; „Antykoncepcja Szyta Na Miarę” czy „W kobiecym interesie”. By wesprzeć panie w trudnym czasie pandemii, stworzyła również „kobiecą infolinię”, zainicjowała akcję „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie” oraz bezpłatne warsztaty online na temat radzenia sobie z emocjami w czasie pandemii.

 

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ