Partner serwisu
08 listopada 2019

NADCHODZI REWOLUCJA… o trendach w opakowaniach

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Od kilku lat śledzę i opisuję trendy w opakowaniach i muszę przyznać, że kolejny rok z rzędu szykuje się nie rewolucja, a spokojna ewolucja. Nie dziwcie się więc, jeśli będziecie mieć lekkie uczucie déjà vu – ja też je mam. nie zmienia to jednak faktu, że opisywane tu trendy są istotne, a w wielu branżach wręcz kluczowe dla sukcesu.
 

NADCHODZI REWOLUCJA…  o trendach w opakowaniach

Poruszając temat trendów, staramy się przewidzieć, co będzie istotne dla konsumentów. Domyślając się, co będzie wartościowe w oczach klientów, wiemy za co będą bardziej skłonni zapłacić. Obserwując i analizując obecną sytuację na rynku, oczekiwania odbiorców, możliwości dostawców, zasoby rynku, nowinki technologiczne, staramy się wywnioskować, które z obecnych trendów utrzymają się, które ulegną osłabieniu, a które zanikną. Zaś dzięki uważnemu śledzeniu niszowych nowości i przebojów możemy także mniej lub bardziej dokładnie przewidzieć, co stanie się niedługo hitem w głównym nurcie, mainstreamie. Nie zamykamy się tylko na jedną dziedzinę projektowania graficznego. Ba! Nie ograniczamy się tylko do projektowania jako takiego. Warto także śledzić inne dziedziny kultury – muzykę, kino, gry, media społecznościowe. Mamy dzięki temu lepszy ogląd tego, co jest obecnie ważne i na czasie.

Odpowiednio akcentując to, co teraz jest istotne dla klientów, sprawiamy, że będą oni bardziej identyfikować się z naszą marką. Uznają ją za coś bardziej swojego. Nie chodzi tu o to, by nagle udawać coś, czym nie jesteśmy, lecz by akcentować te cechy, które są bardziej istotne dla naszej grupy docelowej, a przez to silniej wpływają na decyzje zakupowe.

Skoro trzymamy rękę na pulsie w kwestii choćby opakowań i ich szaty graficznej, to odbiorcy podświadomie mają poczucie, że dbamy także o bycie aktualnym w innych dziedzinach – np. bezpieczeństwa produktów, jakości, najnowszych technologii. Produkty w przestarzałych opakowaniach intuicyjnie wydają się przestarzałe także technologicznie, gorszej jakości, mniej godne zaufania, tandetne.
 

Cały artykuł przeczytasz w wydaniu 4/5/2019 czasopisma "Przemysł Farmaceutyczny"

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ