Partner serwisu
02 listopada 2020

Branża kosmetyczna w postcovidowym świecie

Kategoria: XVI Jesienne Sympozjum Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego, 29-30 października 2020, ONLINE

Pandemia COVID-19 zmienia wiele w naszym życiu. Wpłynęła na zachowania konsumentów, a także zmianę trendów w same branży. O tym m.in. rozmawialiśmy podczas Jesiennego Sympozjum Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego w panelu dot. branży kosmetycznej.

Branża kosmetyczna w postcovidowym świecie

O 6 postcovidowych trendach, które kształtują przyszłość branży kosmetycznej, mówiła Justyna Żerańska, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. – Z badania KosmetyczniPL „Branża kosmetyczna vs. COVID-19” z II kwartału br. dowiedzieliśmy się, że choć 1/3 firm kosmetycznych w Polsce bardzo poważnie odczuła negatywny wpływ pandemii, a produkcja została ograniczona w ponad połowie przedsiębiorstw, aż 66% z nich utrzymało zatrudnienie na poziomie sprzed okresu lockdownu – mówiła.

Z kolei o zachowaniach konsumentów mówiła Małgorzata Bajerska z Lara Edyta Pawluśkiewicz: Pandemia COVID-19 wpłynęła praktycznie na każdy segment gospodarki. Branża kosmetyczna również ucierpiała w obecnej, nowej rzeczywistości. Z drugiej jednak strony sytuacja związana z koronawirusem dała branży szansę. Wzrost sprzedaży internetowej, potrzeba dostarczenia produktów do higieny związanej z ochroną przed wirusem, ale także codziennej pielęgnacji dały furtkę do przetrwania cięższej sytuacji na rynku.

Z kolei o "Różnych poziomach bezpieczeństwa" opowiedziała Marta Pawłowska, Safety Assessor, ACC Chemicals, członek Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, wykładowca WSIIZ w Warszawie i Uniwersytetu Łódzkiego: Wprowadzenie kosmetyku na polski rynek, a tym samym na rynek europejski, wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymogów prawnych, zarówno z poziomu dystrybutora, faktycznego producenta czy importera. Obowiązki dla poszczególnych podmiotów wprowadzających kosmetyki różnią się i są określone w przepisach prawnych oraz w dokumentach okołosektorowych.

O zagadnieniu cybezbezpieczeństwa mówił Adam Olszewski z firmy Tekniska. Prelegent mówił o motywach – dlaczego ktoś chciałby atakować sieć przemysłową, drogach ataku, a także o tym, jak skutecznie się zabezpieczyć przed zagrożeniem.

O kosmetykach przyszłości mówiła Zofia Pinchinat-Witucka z firmy Creamy: Klienci w przyszłości żyją jednocześnie w realnym i wirtualnym świecie o płynnych granicach. Mogą stać się zamożni i biedni z dnia na dzień. Odrzucają konwencje, a jednocześnie są od nich uzależnieni. Codziennie muszą się adaptować do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, obnażającej niepewną przyszłość. W przyspieszonym tempie stare staje się nowym i odwrotnie – stare buty są modne, drukarki 3D pozwalają wydrukować tkankę mięśniową, kosmetyki na bazie tradycyjnych, prostych receptur są hitem, choć ich dobór możliwy jest tylko dzięki skomplikowanym algorytmom.

 

XVI Sympozjum Naukowo-Techniczne Jesienne Sympozjum Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego, z uwagi na sytuację epidemiczną, odbywa się w bieżącym roku jedynie w formule online (w dniach 29-30.10). Organizatorem spotkania jest firma BMP Sp. z o.o. – wydawca czasopisma "Przemysł Farmaceutyczny" oraz portali kierunekFARMACJA.pl i kierunekKOSMETYKI.pl

Honorowym Gospodarzem wydarzenia są Zakłady Farmaceutyczne Polpharma w Starogardzie Gdańskim.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ