Od redakcji |

Obraz polskiej farmacji
Jak stwierdził kiedyś znajomy: „Lepsza zła sława niż żadna”. Cóż, dla wielu celebrytów to dziś sposób życia, promowania się. Proste: gdy o kimś nie słychać, przestaje być sławnym. Zatem im głośniej (niekoniecznie w dobrym aspekcie), tym lepiej.
O farmacji – będącej branżą wymagającą wyjątkowego zaufania społecznego – „głośno” może być tylko dobrze. Nie zawsze jednak tak jest. Sporo osób bowiem uznaje firmy farmaceutyczne za bogate koncerny, które przez niejasne układy z lekarzami i aptekami sprzedają leki czy szczepionki na wymyślone choroby. Wizerunek ten umacniają doniesienia medialne np. o nieprawidłowościach w zakresie kampanii reklamowych lub (a może zwłaszcza) filmy, jak niedawny „Botoks”.
Mimo powyższego obraz farmacji staje się w Polsce coraz lepszy, zwłaszcza w porównaniu do tego sprzed kilku czy kilkunastu lat. Wpływ na to mają z pewnością m.in. działania PR-owe podejmowane przez spółki z branży. Troska o wysyłanie pozytywnego komunikatu nie tylko do „otoczenia dalszego”, ale i do pracowników, którzy są przecież ambasadorami danej firmy, przekazującymi dalej informacje o tym, co w niej słychać.
Z pewnością dużym utrudnieniem przy pracy nad wizerunkiem są dla firm farmaceutycznych, jak i przedsiębiorstw z nimi współpracujących, np. agencji, ograniczenia wynikające z przepisów prawa farmaceutycznego. Można jednak skutecznie działać i przy tych obwarowaniach, wykorzystując choćby media społecznościowe, prowadząc kampanie edukacyjne, pokazując transparentność poprzez organizowanie „Dni otwartych”.
No i oczywiście przekazywać informacje o pozytywnych działaniach do mediów, również do naszego magazynu czy portalu, do czego serdecznie zapraszam.

|
|
Wizerunek firm farmaceutycznych |
| 0 |
Temat numeru: Wizerunek firm farmaceutycznych |
Trują zamiast leczyć? Małgorzata Baran | 8 |
Jak cię widzą, tak cię piszą Rafał Grabicki | 14 |
Jak prawo chroni firmy farmaceutyczne Katarzyna Czyżewska | 18 |
Trendy w opakowaniach na 2018 rok Antoni Łuchniak | 22 |
Z ŻYCIA BRANŻY |
Obiecujące perspektywy cypryjskiego przemysłu farmaceutycznego Cypryjskie Centrum Promocji Handlu | 27 |
Kreator innowacji Rozmowa z Maciejem Wieczorkiem, prezesem Celon Pharma | 28 |
Bierze problemy „na stół” Rozmowa z Andrzejem Urlińskim, właścicielem Zakładu Usług Technicznych | 32 |
Przyszłość farmacji Piotr Arak | 34 |
Dobry, lepszy, najlepszy Marcin Kołomański | 38 |
Optymalizacja i efektywność |
Sukces rodzi sukces Paweł Włochacz | 42 |
Wszystko jest systemem Paweł Nidecki | 46 |
Od projektu do efektu Elżbieta Bińczycka | 52 |
Jakość |
Dbasz o GMP – dbasz o pracowników Anna Kwiatkowska | 58 |
Opakowania |
By lek był autentyczny Joanna Kmiecik-Grudzień | 62 |
Kodowanie opakowań kosmetycznych cz. I Anna Kosmacz-Chodorowska | 66 |
Wymagania dla opakowania Agnieszka Wilczyńska-Zuchora | 72 |
KOSMETYKI |
Naturalność, ekologia i światowi protoplaści Tomasz Korkosz | 76 |
Od R&D do produkcji Agata Paszek | 80 |
Sztuka dobrego wyboru Małgorzata Bajerska | 84 |
Zimą dla skóry Karolina Leleń-Kamińska | 90 |
Przełomowe odkrycia |
Farmacja przyszłości Andrzej Ernst | 94 |
Racjonalny projekt i efekt uboczny, który wszystko odwrócił czyli krótko o historii odkrycia syldenafilu Piotr F.J. Lipiński, Dariusz Plewczyński | 99 |
Felieton |
Zapadasz w senność, zamykasz oczy… Rafał Ruta | 102 |